المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هل ممكن تسجيل دبلومة نساء من تنظيم اسرة

medhat_ishak2010
11-07-2011, 12:17 PM
انا تقدير عام جيد وتقدير نساء مقبول ومقدم علي نيابة تنظيم اسرة هل ممكن اسجل نساء في اي جامعة من تنظيم اسرة ولا لأ؟
واحتمال قد ايه اني اسجل دبلومة نساء ولا علشان مقبول مفيش جامعات هتقبل؟
ياريت لو عنده كلام موكد عن كده يرد بسرعة علشان الحق اعمل حسابي :faces222:

pure spirit
11-07-2011, 01:16 PM
على حسب شروط الترشيح الاخير مابقاش ينفع تسجل نسا من تخصص تنظيم الاسرة وده البند اللى بيأكد الكلام ده

3 – بالنسبة للطبيب المقيم طب أسرة لن يسمح له بالتسجيل فى الدراسات العليا إلا فى تخصص طب الاسرة والمقيم تنظيم أسرة لن يسمح له بالتسجيل فى الدراسات العليا إلا فى تخصص تنظيم أسرة.

ممكن حضرتك تشوف الموضوع ده
http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=43630
واحتمال قد ايه اني اسجل دبلومة نساء ولا علشان مقبول مفيش جامعات هتقبل؟
دى حاجة راجعة لشروط الكلية ورؤساء الأقسام وبتختلف من سنة للتانية

medhat_ishak2010
11-09-2011, 11:47 AM
شكرا يا دكتورة لكن حضرتك متأكد من موضوع ان مينفعش تسجل نساء من تنظيم اسرة اصلي سمعت من نواب انه ممكن عادي وانا عايز اشوف ينفع ولا لأ قبل ما شوف التظلمات النهاردة

pure spirit
11-09-2011, 03:38 PM
أيوة متاكدة هو كان بينفع فى الاول علشان مكانش فيه ماستر تنظيم ااسرة لكن فى الترشيح اللى فات لغوا الموضوع ده وعملوا ماستر تنظيم اسرة منفصل عن النسا
ممكن يكون قصدهم طرق أخرى غير قانونية (الليجال ) ودى معنديش فكرة عنها

medhat_ishak2010
11-11-2011, 12:01 AM
شكرا مرة تانية يا دكتورة علي الرد طيب ليا استفسار ساذج شوية
هل لو انا اخدت اي نيابة وليكن تنظيم اسرة في الحركة دي و النيابة بعد مااستلمت بسنة حسيت اني مش عايزها وحبيت اغير التخصص هيبقي الحل ايه .. هل ارجع الريف تاني وبعد كده اقدم في اي حركة ولا ايه. وشكرا

pure spirit
11-11-2011, 04:28 PM
شكرا مرة تانية يا دكتورة علي الرد طيب ليا استفسار ساذج شوية
هل لو انا اخدت اي نيابة وليكن تنظيم اسرة في الحركة دي و النيابة بعد مااستلمت بسنة حسيت اني مش عايزها وحبيت اغير التخصص هيبقي الحل ايه .. هل ارجع الريف تاني وبعد كده اقدم في اي حركة ولا ايه. وشكرا
أيوة هتعمل طلب الغاء نيابة فى الوزارة وترجع تكليف تانى
لكن
هتتحرم حركتين يحسبوا من تاريخ صدور قرار الالغاء بعدهم تقدر تقدم فى أقرب حركة نيابات

medhat_ishak2010
11-12-2011, 02:36 PM
شكرا يا دكتورة علي الرد
لي استفسار اخير
لو كان مجموعي مثلا 3000 وفي الحد الادني فيه نيابة قابلة من 2900 بس مش موجودة في الادارات التي لازالت في احتياج
هل ينفع اقدم عليها في التظلمات ولا لأ لان النيابة اخدها اللي قدم عليها في الاول
وشكرا

medhat_ishak2010
11-12-2011, 02:39 PM
انا سالت فيه ناس قالت ميدوم مجموعك جايبها يبقي ممكن تأخدها وفيه ناس قالت مينفعش تقدم عليها لان المكان اتشغل من المرة الاولي حتي لو مجموعك جايبة الحاجة التانية انه مش نازل في الادارات التي لازالت في احتياج

pure spirit
11-12-2011, 06:47 PM
شكرا يا دكتورة علي الرد
لي استفسار اخير
لو كان مجموعي مثلا 3000 وفي الحد الادني فيه نيابة قابلة من 2900 بس مش موجودة في الادارات التي لازالت في احتياج
هل ينفع اقدم عليها في التظلمات ولا لأ لان النيابة اخدها اللي قدم عليها في الاول
وشكرا
هما الناس مختلفين فى ده ومحدش عنده حاجة مؤكدة
قالوا ادخل بند اخرى واكتب اى مستشفى مجموعك يجيبها واكتب مبررات التظلم سماح مجموع
وقالوا ان النوع ده هيتعرض على اللجنة كانه تعديل
لكن الكلام الأكيد هو التعديل بعد الاستلام بتكتب طلب باليد فى الطب العلاجى فى الوزارة وده بيكون فى خلال 6 شهور من تاريخ الاستلام ومن حقك تعمله مرة واحدة بس

medhat_ishak2010
11-25-2011, 12:18 PM
شكرا خالص يا دكتورة ربنا يخليك انا كنت مشغول شوية باخواتنا في التحرير انا فعلا كتبت اخري وكتبت النيابة اللي كانت اللي مجموعي كان جايبها ومكنتش كاتبها في الرغبات
واحنا مستنين النتيحة بتاعة التظلمات لما لامور تهدي شوية وربنا يسترعلي البلد

medhat_ishak2010
02-24-2012, 09:13 AM
1) انا جايب مقبول نساء وولادة وبعدين هقدم علي نيابة ريف السنة دي
المفروض انك بتكتب 3 جامعات عايز تاخد فيها دبلومة او ماجستير طيب اكتب جامعات ايه؟!
قصدي ممكن تقبل اني اسجل فيها دبلومة
و علما بان اني جايب مقبول وخايف اكتب الجامعات اللي انا عايزها متجينيش وبالتالي ما خدش بعثات ريف
2) الحاجة التانية انا كنت مقدم في نيابة مايو 2011 وبعدين قالوا لازم تستلم النيابة قبل شهر 3
فهل لو استلمتها ممكن اقدم في نيابات الريف عادي ولا ممنوع او اسمي ممكن يتشطب -
وانا عايز امسك العصاية من النصف يعني ابقي محافظ علي النيابة اللي معايا الي ان اشوف نيابة الريف
الحاجة التالتة النساء مكنتش نازلة كتير في حركة مايو لكن دللوقت نزلت كمية كبيرة في
حركة نوفمبر اللي بعدها فهل فيه اي طريقة ممكن ارفق اسمي في حركة نوفمبر بدل حركة مايو
يعني اغيرها بأي طريقة حتي لو اليجال او اي حاجة
وشكرا جدا ارجو الرد بسرعة ان امكن