المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : || نيابات نوفمبر 2011 ... ظهرت نتيجة التظلمات ||

الصفحات : 1 [2] 3

سيف وسلمى
12-25-2011, 07:44 AM
لو سمحتو عايزة اعرف اية التخصصات الطبية الللى مفيهاش نبطشيات

الجلدية والروماتيزم وطب الاسرة وتنظيم الاسرة والسمعيات والتخاطب
الكلينيكال باثولوجى بكل فروعه فية شفتات بالنهار من غير بيات وكمان الكلى

dr_smily
12-25-2011, 12:11 PM
هو انا لو كنت مسجل بيانتي لازم ادخل واوقول لا ارغــــــــب ؟؟؟؟4
ولا يكفيني بس عدم الدخول ؟؟؟؟؟

dr_hanoty
12-25-2011, 01:10 PM
ليه ياجماعة مش بتردو عليا
هو ايه الفرق بين مستشفيات التامين الصحي والمستشفيات الحكومية العادية
وامانة المراكز الطبية المتخصصة زى مستشفي شرق المدينة مثلا
من حيث طبيعة العمل هل كل يوم ومن حيث المرتب والحوافز وكده؟
ارجو الرد بالله عليكم

MOHAMED EISSA
12-25-2011, 01:22 PM
السلام عليكم انا جالي نيابة في دور مايو وما استلمتش علشان الجيش ينفع اتنازل عنها واقدم في الحركة دي ياريت حد يرد بسرعة

pure spirit
12-25-2011, 01:27 PM
ليه ياجماعة مش بتردو عليا
هو ايه الفرق بين مستشفيات التامين الصحي والمستشفيات الحكومية العادية
وامانة المراكز الطبية المتخصصة زى مستشفي شرق المدينة مثلا
من حيث طبيعة العمل هل كل يوم ومن حيث المرتب والحوافز وكده؟
ارجو الرد بالله عليكم
معذرة يادكتور فيه اسئلة بتتوه مننا فى النص
دى مشاركة للدكتور كاسبر فى موضوعه الرائع سلسلة مستقبل الطبيب (http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=10407)بتوضح لحضرتك الفرق بينهم :
طيب إيه هيا مميزات وعيوب أماكن النيابات ؟

أولا

مديريات الصحــــــــــة
المميــــــــــزات

-1 القبول بيكون من مجموع قليل مش زي التعليمي ولا أي مكان تاني
يعني أصحاب المجاميع العادية ممكن يلاقوا التخصص الليبيحبوا يتخصصوا في مديريات الصحة والمديريات هي المكان الأكثر قبولا للنواب عليمستوي باقي هيئات وزارة الصحة وبيقبل أعداد كبيرة
-2 فيه مديريات فيها مستشفيات كويسة وفيها تعليم كويس زي مثلا مستشفي أم المصريينبالجيزة لكن فيه مديريات كتير فيها مفيهاش أي نوع من أنواع التعليم خصوصا في بعض التخصصات
-3 يعني ممكن تاخد راحتك في الشغل شويه خصوصا في الجراحاتيعني تقدر وأنت من أول سنة نيابة تعمل عمليات كتير بايدك بس المهم تلاقي حد يعلمككويس

-4 حافز الطبيب ال 300 % بيصرف لنواب مديريات الصحة ومشموجود في أماكن تانية

-5 لو اتشهرت في المستشفي اللي بتشتغل فيها ده هايساعدك لماتفتح عيادة في نفس المدينة أو المنطقة اللي فيها المستشفي
العيـــــــــــوب
-1 بسهولة جدا ممكن تاخد النيابة من أولها لاخرها من غير ماتتعلم شئ يعني قصة التعليم في مديريات الصحة بصراحة مش مضمونةإطلاقا

-2 ماديا مش حلوة أوي يعني فيه جهات بتدي فلوس أكتر منها زيهيئة التأمين الصحي بتاخد فيها حوافز زيادة خاصة بالتأمين
3- ممكن تتوزع علي مستشفي بعيدة عن محل إقامتك لأنه التوزيع بيكون علي من خلال تنسيق علي مستوي الجمهورية

ثانيا
هيئة التأمين الصحي
ومنها
مستشفي مدينة نصر – مستشفي صيدناوي – مستشفي المقطم – مستشفي

6 أكتوبر – مستشفي الفيوم – مستشفي النيل – مستشفي جمال عبدالناصر

مستشفي كرموز – مستشفي الطلبة سبورتنج – مستشفي الهلال سوهاج

المميـــــــــزات
-1 ممكن في بعض المستشفيات التابعة للتأمين مش كلها يكون فيه تعليم وبعض المستشفيات بيكون مشرف عليها أساتذة من الجامعة
-2 ماديا إلي حد ما كويس لأنه فيها حوافز أكتر من مديريات الصحة
والفترة اللي جاية هايكون للتأمين الصحي مستقبل وفلوس كتير خصوصا بعد ما يفصلوا الخدمة عن التمويل وذلك بإنشاء صندوق خاص يتولي إدارة التأمين الصحي لأنه معايير الجودة بتتطبق دلوقتي في مستشفيات كتير من مستشفيات التأمين يعني مستقبلا التأمين هايكون له وضع مميز
-3 بيقبل من مجموع متوسط يعني مش صعب انك تلاقي فهي نيابة حلوة يعني الحد الأدنى بتاع التخصصات مش كبير
العيــــــــــــــوب
1- ممكن ماتلاقيش تعليم كويس في مستشفيات كتير
-2 ممكن ماتاخدشي راحتك في الشغل بايدك في الجراحات

ثالثا
المستشفيات والمعاهد التعليمية
وتشمل علي
مستشفي أحمد ماهر التعليمي – مستشفي المطرية التعليمي – مستشفي الجلاء التعليمي – مستشفي الساحل التعليمي – مستشفي سوهاج التعليمي – مستشفي أسوان التعليمي – مستشفي شبين الكوم التعليمي – مستشفي بنها التعليمي – مستشفي دمنهور التعليمي
معهد جراحة القلب والصدر – معهد السكر – معهد التغذية – معهد شلل الأطفال – معهد بحوث الحشرات – معهد السمع والكلام – معهد الرمد التذكاري – معهد الأبحاث لطب المناطق الحارة – المعهد القومي للكلي والمسالك البولية
المميــــــــزات
-1 دي أحسن جهة بعد الجامعة ممكن تلاقي فيها تعليم كويس وتطلع منهانايب محترم علميا لأنه اللي حواليك كلهم بيكونوا واخديندكتوراة او زمالة أجنبية وكمان أوقاتكتير تلاقي أساتذة جامعة بيتشغلوا فيها ويمكن كمان تلاقي في بعض الهيئات فيها تعليمأحسن من الجامعة
-2 لو معاك واسطة أو بالنصيب ممكن ينزلك درجة مالية وتثبت عندهم وتحضردكتوراه
العيــــــــــوب
1- فيه مستشفيات فيها مش كويسة إلي حد ما بساغلبها كويس وأهم حاجة انك تدخل الهيئة بعد كده الانتداب من مستشفي للتانية سهل مادام دخلت الهيئةالتعليمية

2- المستشفيات والمعاهد التعيلمية بتقبل من مجموع عالي يعني فيهنيابات فيها بتاخد من مجموع زي نيابات الجامعة
-3 ماديا زيها زي وزارة الصحة لأنك بتاخد مرتبك من وزارة الصحة لانك انتداب

رابعا
المؤسسة العلاجية
أشهر مستشفي فيها هيا مستشفي هيليوبلس

المميــــــــــزات

1 - يعني ممكن تلاقي فيها تعليم لأنه بشتغل فيها أساتذة جامعة وكمان استشاريين من الجيش

2- ماديا كويسة لانك بتاخد فيها بدلات كتير زي بدل طبيعة العمل و بدل العدوي و نسبة من قيمة حصيلة رسم الخدمة شهريا و الحوافز المقررة مقابل النوبتجيات

العيـــــــــــــــوب

1- في الجراحات ممكن ما تتعلمشي كويس لأنه معظم الشغل فيها بفلوس والمريض بيدفع كتير فا مش هاتاخد راحتك في الشغل
2-فيه مستشفيات فيها مش كويسة عاوزة واسطة علشان تقدر تلتحق بمستشفي نضيفة

سادسا
المراكزالطبية المتخصصة
وتشمل

أ‌-متعددة التخصصات وتشمل :
معهد ناصر – الهرم – الهلال – العجوزة – السلام – دار الشفاء – الشيخ
زايد – شرق المدينة – القباري – المواساة – المنصورة الدولي – الأقصر
الدولي – أبوسمبل الدولي – شرم الشيخ الدولي
ب‌-أحادية التخصصات وتشمل :
المركز القومي للرمد بروض الفرج - مركز الرمد الأزهر - مركز الصدر والحساسية بإمبابة - مركز تأهيل وعلاج المسنين بحلوان – المركز القومي
لخدمات نقل الدم– مركز الإسعاف الطائر – مستشفي الأطفال التخصصي ببنها – مركز القلب بالمحلة – مركز القلب والكبد بكفر الشيخ – مركز كفر الدوار
ج – جراحات اليوم الواحد وتشمل :
بمدينة نصر – البساتين – المرج – روض الفرج – الزاوية الحمراء – التبين – راس البر – وادي النطرون – سمالوط – قنا – مرسي علم – كفر الزيات – اشمون
د- مراكز الأورام وتشمل :
أورام السلام – أورام معهد ناصر – أورام طنطا – أورام البحيرة – أورام دمياط – أورام المنيا – أورام سوهاج – أورام أسوان

المميــــــــــزات
1- تعليم كويس أوي في معظم المستشفيات التابعة ليها وفيها استاف جامعةكتتتتتتتير واستشاريين كتير أقل واحد معاه دكتوراه

2- ممكن من خلالها تتعرف علي شخصيات ليهاوضعها وممكن من خلالها تشتغل مع استاف بره
3- فيه مستشفيات فيها التردد بتاعها قليل وده مش بيديك فرصة انك تشتغل كتير
العيـــــــــــــوب
1- ممكن برده ماتاخدشي راحتك أوي في شغل الجراحات
2- عاوزة واسطة في الغالب علشان تروح مكان نضيف

سابعا

الوقـــــــــــائي

بمعني انك تاخد نيابتك في الهيئات الآتية

1 - الإدارة المركزية للشئون الوقائية ودي تحتوي علي الآتي :

** مكافحة الأمراض المعدية :

المميزات
· إمكانية التسجيل المبكر للدراسات العليا.
· الاشتراك فى الدورات التدريبية المتخصصة.
· الحصول على بدلات التفتيش الميدانى.
العيوب
انك هاتشتغل شغل إداري إلي حد ما في هذه الهيئات وغالبا مش كل التخصصات هاتقدر تلتحق بيها

** الحجر الصحى :
المميزات
· إمكانية التسجيل المبكر للدراسات العليا (باطنة ،قلب،المناطق الحارة،عناية مركزة، صحة عامة)

· الاشتراك فى الدورات التدريبية المتخصصة.
· الحصول على 150%من أساسي المرتب كمكافأة شهرية من حصيلة التوكيلات الملاحية
العيوب
انك برده هاتشتغل شغل إداري وكمان ممكن تتحدف في أي مطار او أي علي مستوي الجمهورية

-2 الإدارة المركزية للمعامل مميزاتها :

* التدريب على أحدث الأجهزة المعملية.

* إمكانية التسجيل المبكر للدراسات العليا

-3 الإدارة المركزية لشئون البيئة.

-4 الإدارة المركزية للأمراضالمتوطنة

pure spirit
12-25-2011, 01:30 PM
السلام عليكم انا جالي نيابة في دور مايو وما استلمتش علشان الجيش ينفع اتنازل عنها واقدم في الحركة دي ياريت حد يرد بسرعة
لأ نيابة مايو ملزمة وفى حالة الالغاء أو عدم الاستلام هتحرم حركتين من التقديم

koky
12-25-2011, 02:26 PM
السلام عليكم انا اسمي مكتوب غلط وانا كنت مسجلة بياناتى قبل كدة ودلوقتى مش عارفة ادخل عشان اكتب لا ارغب اعمل ايه؟

dr hoping
12-25-2011, 02:57 PM
السلام عليكم انا عندى استفسار ياريت حد يرد على لانى محتاره انا عوزه جلديه ومجموعى مش هيجيب ففكرت البديل عندى الباطنه بس للاسف مش نازل فيها احتياجات كتير وخاصة الغربية فانا دلوقت اقرب حاجه لى الحميات فياريت حد يقولى شغل الحميات عامل ازاى ونبطشياته اخبارها ايه والتحضير بيكون ايه بالظبط ؟معلش عندى استفسار تانى انى مش عارفه ايه النظام بالظبط بعد استلام النيابه يعنى اقدر احضر امتى ؟والمفروض اقعد فالنيابه فتره اد ايه عشان اخد اجازه ومواعيد الترشيح الوزارى يعنى عوزه اعرف مجرد استلامى للنيابه ايه بروجرام النايب من حيث كل شىء حتى السفر والتعاقد بره لانى عاوزه افهم القصه معلش اصلى انا مسافره ومش عرفه اسال مين؟اسفه عالاطاله

د/ أحـمـد سـليمان
12-25-2011, 03:39 PM
تجميع الإحتياجات في ملف إكسل

http://www.mediafire.com/?pwcet17gs4ofxf0

قطر الندى
12-25-2011, 03:57 PM
معلش انا كنت عاوزة اسال فى حاجة
اولا :هو الواحد لو مفروض يسجل فى الملحة وظهرتله كل النيابات ممكن يكتب اى حاجة ولا لازم الملحة
ثانيا : هى النتيجة هتظهر امتى وبنستلم امتى

pure spirit
12-25-2011, 09:23 PM
معلش انا كنت عاوزة اسال فى حاجة
اولا :هو الواحد لو مفروض يسجل فى الملحة وظهرتله كل النيابات ممكن يكتب اى حاجة ولا لازم الملحة
ثانيا : هى النتيجة هتظهر امتى وبنستلم امتى
لو ماكملتيش سنة عمل فعلى وكتبتى نيابات عادية فقط (مش ملحة ) هيجيلك استنفاذ لان الوزرة بتبعت تستعلم عن مدة عملك الفعلى من المديرية
وتفسير ظهور كل التخصصات علشان تاريخ استلام العمل بقاله أكثر من سنة
لكن لما بيفرزوا الاسامى بيكون العبرة بقضيتى مدة عمل قد ايه مش استلمتى بقالك قد ايه
طبعا الكلام ده لايمنع ان فيه بعض الحالات بتعدى (ودى بتبقى اخطاء واحتمال حدوثها مش كتير )

Al Fouad
12-26-2011, 02:52 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
بالنسبة لاختى 2009 طب الازهر
----------------------------------
كيف اتراجع عما كتبته من رغبات ملحة -- اريد الانتظار للنيابات العادية القادمة
فهل اجعل كل الاختيارات لا ارغب ام اختار لا ارغب فى النيابة -- حتى لا يكون له تاثير مستقبلا
د pure spirit (http://www.alltebfamily.com/vb/member.php?u=82)
تحياتنا اليك لا تنتهى

pure spirit
12-26-2011, 03:38 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
بالنسبة لاختى 2009 طب الازهر
كيف اتراجع عما كتبته من رغبات ملحة -- اريد الانتظار للنيابات العادية القادمة
فهل اجعل كل الاختيارات لا ارغب ام اختار لا ارغب فى النيابة -- حتى لا يكون له تاثير مستقبلا

تختار لاأرغب فى النيابة قبل دخولك لصفحة الرغبات
كما فى الصورة
ويحق لها التقديم فى الحركة الجاية مباشرة ان شاء الله
د pure spirit (http://www.alltebfamily.com/vb/member.php?u=82)
تحياتنا اليك لا تنتهىجزاكم الله خيرا
العفو يادكتور تحت امر حضرتك

pure spirit
12-26-2011, 03:48 PM
إعلان هام:
- الطبيب الذي يتقدم لنيابة عناية مركزة م.الأطفال التخصصي يحق له التسجيل في تخصص عناية مركزة فقط طبقا لنيابته و لا يسمح لهبالتسجيل في تخصص أطفال.
- نيابة عناية مركزة م.الأطفال التخصصي هي إحدى النيابات الملحةويسمح له بالتقدم بعد قضاء 6أشهر من التكليف خلاف نيابة الأطفال التي يلزم التقدم لها بعد قضاء عام بالتكليف.

radooooooooooo
12-26-2011, 03:50 PM
هو ياجماعة اللى جالة نيابة ومستلمهاش ينفع يروح يقدم ما يفيد انة مستلمش ويقدم ف النيابات ولا خلاص مش هيرضوا ياخدوا الورق بعد يوم 18 اللى فات ولا هيرضوا ياخدوة ياريت حد يفيدنى وجزاكم اللة خيرا

قطر الندى
12-26-2011, 04:42 PM
لو سمحتو انا لو سجلت رغبات قليلة وجالى استنفذ رغبات ممكن ااقدم فى الحركة القادمة ان شاء الله ولا ايه

pure spirit
12-26-2011, 07:01 PM
لو سمحتو انا لو سجلت رغبات قليلة وجالى استنفذ رغبات ممكن ااقدم فى الحركة القادمة ان شاء الله ولا ايه
أيوة من حقك ان شاء الله
والاستنفاذ مالوش حق فى التظلمات

pure spirit
12-26-2011, 07:03 PM
هو ياجماعة اللى جالة نيابة ومستلمهاش ينفع يروح يقدم ما يفيد انة مستلمش ويقدم ف النيابات ولا خلاص مش هيرضوا ياخدوا الورق بعد يوم 18 اللى فات ولا هيرضوا ياخدوة ياريت حد يفيدنى وجزاكم اللة خيرا
ده خاص باللى جاله نيابة فى مايو أو نوفمبر 2010 فقط
اما مايو 2011 ملزمة والغاءها يترتب عليه حرمان حركتين

dr hoping
12-26-2011, 11:05 PM
السلام عليكو ياجماعه محدش رد على فى موضوع تخصص الحميات ؟ارجو حديشوف سؤالى ومشاركتى ويرد على :gzak:

alshymaa elnagar
12-26-2011, 11:53 PM
الرمد ..

الساحل جنب معهد الرمد علشان كده مفيش رمد في الساحل

المطرية وأحمد ماهر تقريبا عيادات مش اقسام

هل المعلومه دي اكيده ان المطرية في الرمد عيادات بس
ايه الاحسن في الرمد المطريه, احمد ماهر, بنها التعليمي, الفاطميه

cramel
12-27-2011, 03:56 PM
السلام عليكم عندي كذا سؤال عن النيابات
-بالنسبة للأشعة أيه أفضل المستشفيات التعليمية بالترتيب(أحمد ماهر -الساحل-المطرية-الجلاء و هل فيه حاجة تانية من المستشفيات اللي نازلة مستواها يوازي التعليمي؟

-هل ينفع أني احول من النيابة بعد سنة أو أكتر لمستشفي في محافظة تانية بسبب تغير محل الاقامة؟

-هل استلام النيابة لازم يكون بعد 6 شهور من تاريخ الاعلان ولا ممكن استلم بمجرد ظهور النتيجة؟
:barak:

dr/samar
12-27-2011, 06:45 PM
انا دخلت اكمل اقرار عدم الرغبه في نيابه لقيتع بدل مايكون مكتوب حركه نوفمبر 2011 مكتوب حركه مايو 2011 ده كده يؤثر علي الاقرار ولا ايه؟

pure spirit
12-27-2011, 06:59 PM
انا دخلت اكمل اقرار عدم الرغبه في نيابه لقيتع بدل مايكون مكتوب حركه نوفمبر 2011 مكتوب حركه مايو 2011 ده كده يؤثر علي الاقرار ولا ايه؟
لا ماتقلقيش دى غلطة من عندهم ومش هتاثر على الاقرار ان شاء الله
وهتقدمى عادى ان شاء الله فى الحركة الجاية

pure spirit
12-27-2011, 07:22 PM
-بالنسبة للأشعة أيه أفضل المستشفيات التعليمية بالترتيب(أحمد ماهر -الساحل-المطرية-الجلاء و هل فيه حاجة تانية من المستشفيات اللي نازلة مستواها يوازي التعليمي؟

معنديش فكرة ان شاء الله الزملاء يفيدوا حضرتك
-هل ينفع أني احول من النيابة بعد سنة أو أكتر لمستشفي في محافظة تانية بسبب تغير محل الاقامة؟

أيوة ينفع بموافقة الجهتين
-هل استلام النيابة لازم يكون بعد 6 شهور من تاريخ الاعلان ولا ممكن استلم بمجرد ظهور النتيجة؟

هو التعليمات بتقول خلال 6 شهور يعنى فى أى وقت خلالهم
انما التنفيذ الفعلى بيكون على حسب المديرية

pure spirit
12-27-2011, 07:32 PM
السلام عليكو ياجماعه محدش رد على فى موضوع تخصص الحميات ؟ارجو حديشوف سؤالى ومشاركتى ويرد على :gzak:
ياريت حضرتك ترفعى المشاركة تانى علشان الكل يشوفها ونقدر نفيدك

TAWSOHA
12-27-2011, 11:50 PM

-

بص يا دكتور احمد ماهر بشعة و سيئة للغاية فى الاشعة

أما بقية التعليمى معرفش

لكن ليا ليك و لجميع الزملاء نصيحة واحدة انزل بنفسك و أسال فى المستشفيات و ميغركش ان اسمها تعليمى او غيره

radooooooooooo
12-28-2011, 09:46 AM
ياجماعة هو نيابة عناية مركزة اطفال بتحضر اية اطفال ولا عناية مع العلم انهم قالوا ان عناية مركزة اطفال بنها هى اللى هتحضر عناية لانها مكتوبة تحت بند نيابة رعاية مركزة ومجابوش سيرة نيابة عناية مركزة اطفال بتحضر اية حد عندة فكرة عن الموضوع دة يارييييييييييييت يرد وجزاكم اللة خيرا

أم معاذ
12-28-2011, 01:50 PM
من فضلكم حابه اعرف اكتر عن تخصص الروماتيزم والتأهيل

وهل دكاترة التغذيه تندرج تحت نفس التخصص ولا ده خاص بدكاترة العلاج الطبيعى

د/ أحـمـد سـليمان
12-28-2011, 02:35 PM
لا التغذية مش تبعه .. دي تبع العلاج الطبيعي

الروماتولوجي يشمل الأمراض المناعية و اللي أشهرها أمراض المفاصل .. لكن في حاجات تانية زي sle و هكذا

dr modo
12-28-2011, 04:25 PM
يا جماعة ممكن بس رايكم ايهما افضل نيابة حميات في مستشفي حميات اسيوط ام نيابة كلي صناعي في مستشفي مركزي ؟؟؟؟؟

pure spirit
12-28-2011, 05:51 PM
ياجماعة هو نيابة عناية مركزة اطفال بتحضر اية اطفال ولا عناية مع العلم انهم قالوا ان عناية مركزة اطفال بنها هى اللى هتحضر عناية لانها مكتوبة تحت بند نيابة رعاية مركزة ومجابوش سيرة نيابة عناية مركزة اطفال بتحضر اية حد عندة فكرة عن الموضوع دة يارييييييييييييت يرد وجزاكم اللة خيرا
ده اعلان نزل جديد على الموقع بخصوص النقطة دى
إعلان هام:
- الطبيب الذي يتقدم لنيابة عناية مركزة م.الأطفال التخصصي يحق له التسجيل في تخصص عناية مركزة فقط طبقا لنيابته و لا يسمح لهبالتسجيل في تخصص أطفال.
- نيابة عناية مركزة م.الأطفال التخصصي هي إحدى النيابات الملحةويسمح له بالتقدم بعد قضاء 6أشهر من التكليف خلاف نيابة الأطفال التي يلزم التقدم لها بعد قضاء عام بالتكليف.

dr hoping
12-28-2011, 07:12 PM
السلام عليكم انا عندى استفسار ياريت حد يرد على لانى محتاره انا عوزه جلديه ومجموعى مش هيجيب ففكرت البديل عندى الباطنه بس للاسف مش نازل فيها احتياجات كتير وخاصة الغربية فانا دلوقت اقرب حاجه لى الحميات فياريت حد يقولى شغل الحميات عامل ازاى ونبطشياته اخبارها ايه والتحضير بيكون ايه بالظبط ؟معلش عندى استفسار تانى انى مش عارفه ايه النظام بالظبط بعد استلام النيابه يعنى اقدر احضر امتى ؟والمفروض اقعد فالنيابه فتره اد ايه عشان اخد اجازه ومواعيد الترشيح الوزارى يعنى عوزه اعرف مجرد استلامى للنيابه ايه بروجرام النايب من حيث كل شىء حتى السفر والتعاقد بره لانى عاوزه افهم القصه معلش اصلى انا مسافره ومش عرفه اسال مين؟اسفه عالاطاله

د/ أحـمـد سـليمان
12-28-2011, 08:42 PM
يعنى اقدر احضر امتى
بتقدمي في الترشيح الوزاري للدراسات العليا
ده بينزل كل سنة في شهر 4 و 5
بتظهر نتيجته على شهر 9
بتقدمي في الجامعة اللي جت لك و تشوفي شروطها و كده
و بعد لما تسجلي فعلا في الجامعة يبى هتمتحني الفرست في أقرب دور .. اللي هو شهر 4 اللي بعده

والمفروض اقعد فالنيابه فتره اد ايه عشان اخد اجازه
عادي .. تقدري تاخدي أجازة من أول يوم
بس بحد أقصى سنتين خلال النيابة
ده اللي مكتوب في دليل النيابات

السفر والتعاقد بره
عادي .. ممكن تشتغلي في أي وقت .. بس هيبقى شغل ممارس عام هناك .. لأن النيابة مش بتزود حاجة في المؤهل

TAWSOHA
12-28-2011, 09:15 PM
معلش انا فى نقطة مش فاهمها
ايه الفرق بين تغيير النيابة بعد 6 اشهر
و بعد سنة
و بعد سنتين ؟؟؟؟
أيهم ينفع أغير فيها التخصص و أيهم ينفع أغير فيها المكان فقط بدون تخصص ؟

و الأهم من كل ده هو ينفع فى أى منهم اغير لمكان مكنش موجود أصلا فى حركة النيابات ؟؟؟
على سبيل المثال لو فى مستشفى منزلتش فى الحركة دى و انا اخدت نيابة جراحة و حبيت احول للمستشفى دى ، ينفع ؟ و بعد أد ايه ؟

dr modo
12-28-2011, 09:32 PM
هو نيابة الحميات هل فعلا بتحضر ماستر باطنة او تروبيكال ؟؟؟ ولا الباطنة اتلغي ومفيش تحضير باطنة ؟؟

د/ أحـمـد سـليمان
12-28-2011, 10:12 PM
ايه الفرق بين تغيير النيابة بعد 6 اشهر
و بعد سنة
و بعد سنتين ؟؟؟؟
مفيش حاجة بعد سنتين
6 شهور أو سنة
التعديل خلال 6 شهور من الإستلام .. ده بيكون سماح مجموع لمكان تاني كان نازل في نفس الحركة و مجموعك يجيبه .. ممكن تغير التخصص او المكان

التعديل بعد سنة من الإستلام .. بيكون ملوش علاقة بالمجموع و ممكن تعدل لأي مكان حتى لو مكانش نازل في الحركة .. و هنا بتغير المكان بس

أم معاذ
12-29-2011, 12:26 PM
جزاكم الله خيرا

cramel
12-29-2011, 02:09 PM
حد عنده فكرة ياجماعة عن نيابة الأشعة في مستشفى أم المصريين ؟ للأسف أنا مش من القاهرة وصعب أني أنزل أسأل قبل موعد انتهاء التسجيل

Ebn sena
12-29-2011, 03:36 PM
بالنسبه لنيابه استقبال وطوارء مستشفى اطفال حد عنده فكره ممكن يحضر اطفال ولا لا؟........وبرده استقبال وطوارء مستشفى صدريه ممكن يسجل صدريه؟....ارجو الافاده سريعا لانى محتار

s&a
12-29-2011, 04:25 PM
لو سمحتم كنت عايزة اعرف شوية معلومات عن نيابة علاج اورام ايه مميزاته وعيوب التخصص ده ونظام النبطشيات فى ايه جزاكم الله كل خير

pure spirit
12-29-2011, 08:11 PM
بالنسبه لنيابه استقبال وطوارء مستشفى اطفال حد عنده فكره ممكن يحضر اطفال ولا لا؟........وبرده استقبال وطوارء مستشفى صدريه ممكن يسجل صدريه؟....ارجو الافاده سريعا لانى محتار
لأ التحضير بيكون فى مجال التخصص مش بمستشفى التخصص وده اعلان بخصوص الجزئية دى
إعلان هام:

pure spirit
12-29-2011, 08:15 PM
مد فترة التسجيل حتى يوم 3 / 1 / 2012
http://mhealthnya.cu.edu.eg/
سيتم غلق الموقع بمشيئة اللة يوم 3-1-2012
بالتوفيق

kind heart 2011
12-30-2011, 11:21 PM
باحاول اسجل الرغبات اكتبها وبعدين اعمل حفظ والموقع يحمل وبعدين يحصل خطا تحميل الصفحه وكل شويه يتكرر معايا الموضوع ويحمل خطا في التحميل اعمل ايه دلوقتي ممكن لو سمحتم حد يقولي حل لكده والمشكله في ايه بالضبط

Amat Allah
12-31-2011, 07:00 AM
السلام عليكم ورحمة الله

لو سمحتم يا دكاترة ممكن تردوا على ضرورى هو تخصص طب الاسرة ممكن يقدم فيه الذين امضوا ست شهور من التكليف
لانهم كاتبين فى الموقع كده فى الدليل
وينفع اسجل بياناتى واقدم اليوم ولا ما ينفعش ساعدونى ضرورى ربنا يكرمكم

pure spirit
12-31-2011, 03:23 PM
باحاول اسجل الرغبات اكتبها وبعدين اعمل حفظ والموقع يحمل وبعدين يحصل خطا تحميل الصفحه وكل شويه يتكرر معايا الموضوع ويحمل خطا في التحميل اعمل ايه دلوقتي ممكن لو سمحتم حد يقولي حل لكده والمشكله في ايه بالضبط
استخدمى متصفح أوبرا أو جوجل كروم
وادخلى فى اوقات النت يكون فيها كويس ومفيش ضغط
معظم اللى سجلوا حصل معاهم كدة الحركة دى

pure spirit
12-31-2011, 03:37 PM
السلام عليكم ورحمة الله

لو سمحتم يا دكاترة ممكن تردوا على ضرورى هو تخصص طب الاسرة ممكن يقدم فيه الذين امضوا ست شهور من التكليف
لانهم كاتبين فى الموقع كده فى الدليل

وعليكم السلام ورحمة الله
لأ تخصص طب الأسرة لازم يمر عليكى سنة علشان تقدمى فيه
التخصصات الملحة الحركة دى هيا الاشعة والتخدير والعناية والطوارئ فقط
الدليل غالبا كان خاص بحركات قديمة لكن معروف وهتلاقى فى الدليل ان الملحات تختلف من حركة للتانية
وينفع اسجل بياناتى واقدم اليوم ولا ما ينفعش ساعدونى ضرورى ربنا يكرمكم

أيوة ينفع عادى مع الالتزام بكافة الشروط
وهتحتاجى تودى بيان حالة للوزارة بمدة عملك الفعلى

kinga7mos3rd
12-31-2011, 08:02 PM
لو سمحتي دكتورة pure spirit (http://www.alltebfamily.com/vb/member.php?u=82)
في جزئية تعديل مكان النيابة بعد سنة لازم موافقة الجهتين ام لا؟
وهل فعلا لو اخدت نيابة ف الملحة مينفعش اعدل الا بملحة ؟؟؟؟؟
ولو صح فلازم الملحة تكون في الحركة اللي دخلتها يعني تكون ( أشعة - تخدير - طواريء) لو اخدت رعاية ولا بتكون باي ملحة من اللي نازلة وقت طلبي للتعديل
وجزاااااااااكم الله خيرا.

pure spirit
12-31-2011, 09:22 PM
لو سمحتي دكتورة pure spirit (http://www.alltebfamily.com/vb/member.php?u=82)
في جزئية تعديل مكان النيابة بعد سنة لازم موافقة الجهتين ام لا؟

أيوة يادكتور شرط اساسى موافقة الجهتين لكن يسقط هنا شرط سماح المجموع
وهل فعلا لو اخدت نيابة ف الملحة مينفعش اعدل الا بملحة ؟؟؟؟؟
ولو صح فلازم الملحة تكون في الحركة اللي دخلتها يعني تكون ( أشعة - تخدير - طواريء) لو اخدت رعاية ولا بتكون باي ملحة من اللي نازلة وقت طلبي للتعديل
وجزاااااااااكم الله خيرا.
أيوة التعديل بيكون مقتصر على ظروف الحركة اللى جاتلك فيها نيابة فقط مش الحركة اللى بعدها
بمعنى هتعدل ملحة يبقى بملحة كانت نازلة فى نفس الحركة الا اذا كنت اتميت سنة وقت نزول الاعلان يبقى متاح لك كل التخصصات
طبعا فى خلال 6 شهور من الاستلام وبشرط سماح المجموع
لانك لما بتروح الوزارة علشان تعدل وليكن نيابة مايو 2011 بيبعتوك ادارة التكليف تجيب مجموعك والحد الادنى وبيبقى عندهم تاريخ استلامك للعمل وبيحسبوا وعلى اساسه اللجنة بتوافق أو لأ

dr_hanoty
01-01-2012, 01:50 PM
ارجو الرد بسرعة لو سمحتو قبل ما الموقع يقفل
امتي اخر ميعاد لاستلام النيابة دي
هل بعد 6 ولا 9شهور؟
وهل ال6شهور دول من تاريخ اعلان الحركة ف الجرايد
ولا من تاريخ ظهور النتيجة؟
وبجد اي حد عنده معلومات عن مستشفي شرق المدينة ارجوكم يفيدني؟
اى نايب فيها من حيث الحضور والنوباتجيات والمرتبات وكده؟
وجزاكم الله كل خير

kind heart 2011
01-01-2012, 03:54 PM
استخدمى متصفح أوبرا أو جوجل كروم
وادخلى فى اوقات النت يكون فيها كويس ومفيش ضغط
معظم اللى سجلوا حصل معاهم كدة الحركة دى

جزاكي الله خيرا :barak:

kind heart 2011
01-01-2012, 05:07 PM
هو طب الاسره ممكن تحضر منه اطفال ولا الكلام ده مش اكيد
ايه الفرق بين طب اسره وتنظيم اسره

mahmoudeladwy
01-01-2012, 06:31 PM
اللهم يسر ولا تعسر

pure spirit
01-01-2012, 07:15 PM
ارجو الرد بسرعة لو سمحتو قبل ما الموقع يقفل
امتي اخر ميعاد لاستلام النيابة دي
هل بعد 6 ولا 9شهور؟وهل ال6شهور دول من تاريخ اعلان الحركة ف الجرايد
ولا من تاريخ ظهور النتيجة؟
تعليمات كل حركة بتنزل مع ظهور النتيجة يعنى بتيجى تعليمات من الوزارة للمديريات وكمان بتنزل على موقع الحكومة الالكترونية ان حركة نيابات كذا يسمح للأطباء الأخلاء بدءا من يوم كذا وآخر ميعاد للاستلام يوم كذا
لكن على الاغلب بكون 6 شهور من تاريخ ظهور النتيجة

وبجد اي حد عنده معلومات عن مستشفي شرق المدينة ارجوكم يفيدني؟
اى نايب فيها من حيث الحضور والنوباتجيات والمرتبات وكده؟
وجزاكم الله كل خير

معنديش فكرة
ان شاء الله حد من الزملاء يفيدك

kind heart 2011
01-01-2012, 07:22 PM
هل ينفع نعمل ماستر اطفال من تخصص طب الاسره ولا الكلام ده مش اكيد
وايه الفرق بين طب الاسره وتنظيم اسره

راجيه عفو ربى
01-01-2012, 07:26 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لو سمحتى يا دكتوره ترانيم او اى احد يفيدنى
الايام دى نزل اعلان عن النيابات التكميليه فى جامعه الزقازيق
وانا قدمت فيها وممكن يكون لى باذن الله فرصه فيها
فى الاعلان قالوا وظيفه طبيب مقيم لمده سنه وقابله لللتجديد انا عايزه اعرف لو انا قبلت فيها ان شاء الله ولما اخلص النيابه وارجع الصحه حيكون موقفى ايه وهل بيكون فى صعوبات لما ارجع لانى باسمع كده وباسمع ان الواحد بيرجع تكليف
وبعدين لو خدت سنه مثلا ومش جددت واكتفيت بالسنه بس لانى سمعت ان ممكن اعمل كده لما ارجع مثلا بردوا حيكون موقفى ايه طيب لو استلمت مثلا نيابه واضريت انى اسيب النيابه وارجعت الصحه حاتحرم اقدم فى الحركات اللى بعد كده ولا ايه وهل ممكن وانا فيها واستلمت
النيابه اقدم فى حركه مايو مثلا ولا ايه لانى خايفه منهاقصدى النيابه التكميليه خاصه انا حاطه دماغى فى تخصص معين لو مش خدته ممكن اعتذر ياريت تشورى على وتعطينى رايك فى الموضوع ده ولكم جزيل الشكر

pure spirit
01-01-2012, 07:47 PM
هو طب الاسره ممكن تحضر منه اطفال ولا الكلام ده مش اكيد
ده كان زمان دلوقتى القانون بيقول :
- بالنسبة لطبيب مقيم طب الاسرة لا يحق التسجيل إلا فى تخصص طب الاسرة فقط.
ايه الفرق بين طب اسره وتنظيم اسره

الفروق كتيرة بين التخصصين
تنظيم الاسرة بيكون علاقتك بالـ contraception بانواعها وايضا أمراض النسا (Gyna) ومتابعة الحوامل وبيكون فى مستشفى وليكى ايام فى وحدات صحية
اما طبيب الأسرة بتكونى فى وحدة أو مركز طب اسرة وبتشتغلى شغل التكليف العادى لكن بتحضرى ماستر
وفيه موضوعات كتير بتتكلم عن طبيعة التخصصين هنا فى القسم

kind heart 2011
01-01-2012, 07:55 PM
شكرا ليكي د\ ترانيم علي متابعتك
معلش سؤال اخير هو تخصص انف واذن والتحاليل عامه زي بنك الدم والبكتريولوجي فيهم نبطشيات وسهر
وجزاكم الله خيرا

pure spirit
01-01-2012, 08:03 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لو سمحتى يا دكتوره ترانيم او اى احد يفيدنى
الايام دى نزل اعلان عن النيابات التكميليه فى جامعه الزقازيق
وانا قدمت فيها وممكن يكون لى باذن الله فرصه فيها
فى الاعلان قالوا وظيفه طبيب مقيم لمده سنه وقابله لللتجديد انا عايزه اعرف لو انا قبلت فيها ان شاء الله ولما اخلص النيابه وارجع الصحه حيكون موقفى ايه وهل بيكون فى صعوبات لما ارجع لانى باسمع كده وباسمع ان الواحد بيرجع تكليف
لا ان شاء الله مش بيكون فيه صعوبات لان دى اعارة ولو لغيتيها فى أى وقت بترجعى الادارة اللى كنتى فيها بخطاب موجه من المديرية
وطالما طالعة من الريف ولما سبتى نيابة الجمعة ماكنش معاكى درجة علمية (ماستر يعنى )طبيعى ترجعى تكليف
وبعدين لو خدت سنه مثلا ومش جددت واكتفيت بالسنه بس لانى سمعت ان ممكن اعمل كده لما ارجع مثلا بردوا حيكون موقفى ايه طيب لو استلمت مثلا نيابه واضريت انى اسيب النيابه وارجعت الصحه حاتحرم اقدم فى الحركات اللى بعد كده ولا ايه
لا فترة اعارة الجامعة محسوبة عمل فعلى لما بترجعى التكليف فى أى وقت بتتحسب لك المدة بتاعة الاعارة عادى
وهل ممكن وانا فيها واستلمت
النيابه اقدم فى حركه مايو مثلا ولا ايه لانى خايفه منهاقصدى النيابه التكميليه خاصه انا حاطه دماغى فى تخصص معين لو مش خدته ممكن اعتذر ياريت تشورى على وتعطينى رايك فى الموضوع ده ولكم جزيل الشكر

هو انتى اسمك هينزل عادى جدا لكن دلوقتى اما بيراسلوا المديريات علشان يشوفوا موقف كل طبيب ايه او بيطلبوا منك بيان حالة تثبت انك على قوة التكليف
لان نواب الجامعة دلوقتى مش من حقهم يقدموا فى نيابات الصحة الا اذا استقالوا من الجامعة وقدموا فى الوزارة مايثبت ذلك (طبعا فيه أخطاء بتحصل وفيه نواب جامعة جالهم نيابات عادى )
أنا رايى قدمى عادى جدا لان مفيش تعارض حاليا خالص بين النيابتين (صحة وجامعة ) ولو ربنا كرمك بالتخصص اللى حاباه كملى وخدى ماسترك من الجامعة وهترجعى الصحة ان اء الله مقيم مؤهل مش تكليف
ولو ماجاش التخصص الى بتحبيه قدامك حلين اما تدخلى تجربى يمكن تحبيه وكدة كدة مش خسرانة حاجة لان فترة اعارتك للجامعة محسوبة من التكليف اما لو ماحبيتهوش بتقدمى استقالة عادى جدا وترجعى الصحة (تكليف ) وتقدمى فى اقرب حركة نيابات طالما انطبق عليكى شروط التقدم اللى هيا 6 شهور للملحة وسنة للاساسية
يعنى فى كل الاحوال ان شاء الله مش خسرانه حاجة
اهم حاجة لو استلمتى تتابعى الحركات اللى نازلة وبناء على ظروفك وقتها هتحددى انتى هتكملى فين
وان شاء الله نبارك لك قريب

pure spirit
01-01-2012, 08:12 PM
شكرا ليكي د\ ترانيم علي متابعتك
معلش سؤال اخير هو تخصص انف واذن والتحاليل عامه زي بنك الدم والبكتريولوجي فيهم نبطشيات وسهر
وجزاكم الله خيرا
أظن بتبقى على حسب ظروف المستشفى اللى رايحاها
شوفى موضوع التخصصات الطبية
•°o._ التخصصات الطبية مزايا وعيوب _.o°• ‏ (http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=21840)
ودى تجميعة كمان فيها موضوعات بخصوص اختيار التخصص الطبى
• موضوعات إختيار التخصص • (http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=37782)

راجيه عفو ربى
01-01-2012, 08:42 PM
جزاكى الله خيرا يا دكتوره pure spirit
طيب بالنسبه للاعلان ده اللى موجود فى موقع الحكومه بمنع ترشيحهم للحركه النيابات

اطباء المرشحون لوظائف اطباء مقيمين بالجامعات ما لم يتقدموا بما يفيد عدم الاستلام اوالغاء الترشيح .
وطبعا عادى ممكن احضر ماستر فى التكميلى وعلى حساب الجامعه ولا على حسابى
وهو ايه الفرق بين الناس اللى مش مثبتين فى الجامعه والناس التكميلى
وبعدين اكيد الفتره اللى ممكن اقضيها بتتحسب من المده الفعليه للتكليف
اعذرينى فى الاسئله :wfk:

راجيه عفو ربى
01-01-2012, 08:59 PM
انا باسال على ان التكميلى بتحسب من مده التكليف لانها لو جاتلى حاكون مش تميت سنه من التكليف
وبعدين التخصصات اللى انا حاطاها فى دماغى هى اطفال وربنا يسرها لى لو كانت خيرا لى يارب
وبعدين متوطنه وبعدين chestاو باطنه انا محتاره ومش حابه المتوطنه لانها فيها كشف على الرجال وكده ومثلها الباطنه بس كل اللى حولى يقولوا انتى هبله تسيبى نيابه الجامعه
بس انا عامه بستخير وربنا يسر اللى فيه الخير بس انا برتبي نفسى علشان وقت القاعده مش اتسرع
وبعدين قوليلى رايك فى اللى انا كتبته ربنا يجزيكى خير انا بفضل الله مجموعى الحمد لله كويس وبقول ممكن اخد التخصص اللى انا عايزاه فى الصحه بس فى نفس الوقت
زهقت من الوحده والتكليف وممكن ينزل التخصص اللى انا عازاه بس مكان بعيد او ممكن مش ينزل خاصه لما شفت حركه نوفمبر والاطفال شفتها 6 اماكن فى الشرقيه وكلها اماكن بعيده جدا على
وبعدين انا لسه قاريه على كل الطب فى قسم نيابات الجامعه ان واحد خدتكميلى تقريبا ولما رجع المديريه مش معترفه بيه كاخصائى وبتقوله انت كنت ا انت انتدبت وانت طبيب عام من عندنا ... خلصت نيابتك ترجع لينا زي ما كنت انا خايفه من النقطه دى خاصه ان النيابه اصبحت 5 سنين انا بقول فى نفسى لو جاتلى الاطفال اخدها على الرغم انها نبطشياتها 15 لو مش جت اعتزر ربنا يسر اللى فيه الخير افيدونوا برايكم ربنا يجزيكم خير
وخايفه اقول لنفسى انى ضيعت منى نيابه الجامعه خاصه انا اعتزرت قبل كده فى الجلسه الاساسيه وكنت حاكون مش تثبيت بس الاماكن اللى كانت قدامى مش كنت عايزاها وربنا يارب يخيرلى ويخترلى وادعيلى كتير

:gzak:

pure spirit
01-01-2012, 09:45 PM
انا باسال على ان التكميلى بتحسب من مده التكليف لانها لو جاتلى حاكون مش تميت سنه من التكليف
وبعدين التخصصات اللى انا حاطاها فى دماغى هى اطفال وربنا يسرها لى لو كانت خيرا لى يارب
وبعدين متوطنه وبعدين chestاو باطنه انا محتاره ومش حابه المتوطنه لانها فيها كشف على الرجال وكده ومثلها الباطنه بس كل اللى حولى يقولوا انتى هبله تسيبى نيابه الجامعه
بس انا عامه بستخير وربنا يسر اللى فيه الخير بس انا برتبي نفسى علشان وقت القاعده مش اتسرع
وبعدين قوليلى رايك فى اللى انا كتبته ربنا يجزيكى خير انا بفضل الله مجموعى الحمد لله كويس وبقول ممكن اخد التخصص اللى انا عايزاه فى الصحه بس فى نفس الوقت
زهقت من الوحده والتكليف وممكن ينزل التخصص اللى انا عازاه بس مكان بعيد او ممكن مش ينزل خاصه لما شفت حركه نوفمبر والاطفال شفتها 6 اماكن فى الشرقيه وكلها اماكن بعيده جدا على
وبعدين انا لسه قاريه على كل الطب فى قسم نيابات الجامعه ان واحد خدتكميلى تقريبا ولما رجع المديريه مش معترفه بيه كاخصائى وبتقوله انت كنت ا انت انتدبت وانت طبيب عام من عندنا ... خلصت نيابتك ترجع لينا زي ما كنت انا خايفه من النقطه دى خاصه ان النيابه اصبحت 5 سنين انا بقول فى نفسى لو جاتلى الاطفال اخدها على الرغم انها نبطشياتها 15 لو مش جت اعتزر ربنا يسر اللى فيه الخير افيدونوا برايكم ربنا يجزيكم خير
وخايفه اقول لنفسى انى ضيعت منى نيابه الجامعه خاصه انا اعتزرت قبل كده فى الجلسه الاساسيه وكنت حاكون مش تثبيت بس الاماكن اللى كانت قدامى مش كنت عايزاها وربنا يارب يخيرلى ويخترلى وادعيلى كتير

مااظنش هيكون فيه فرق بين الاعلان ده والاعلان الاساسى
الاتنين بينصوا على حاجة المستشفى الجامعى لوظائف أطباء مقيمين من خريجى نفس الجامعة دفعات كذا
والاتنين لما بتخلى من التكليف بيكون اعارة مش انتداب والاعارة بتحسب من مدة العمل الفعلى انا متأكد من كدة لانى انا كنت أخدت اعارة جامعة واستقلت ورجعت التكليف قدمت فى حركة مايو وجالى نيابة والحمد لله استلمت رغم انى لما رحت الجامعة ماكنتش كملت سنة عمل فعلى
يبقى انتى هتعملى الآتى مشوار لحد الشئون فى الكلية تعرفى ايه الفرق بين الاعلان التكميلى والاساسى من كل الجوانب طبيعة شغل وتحضير وخلافه
والمشوار التانى هيكون للمديرية قسم الأجازات والتكليف وان شاء الله هيفيدوكى
وبخصوص اختياراتك كويسة جدا بس حطى فى دماغك ان الجامعة شغل موت ولازم تكونى قده لكن على الجانب التانى بيكون فيه تعليم كويس
وبردو استخيرى وربنا ييسر لك امرك ان شاء الله

pure spirit
01-01-2012, 09:53 PM
هام
ياجماعه انا اتصلت بيهم في الوزارة وسألت ليه الموقع مش بيحفظ الرغبات ،قالوا لي افتح الموقع من الانترنت اكسبلورر عادي مش من سيرش على جوجل يعني اكتبوا اللينك في البانر وفعلا سجل الحمد لله واللي عنده مشكلة يتصل بالرقم ده هم موجودين لحد 10 مساء ان شاء الله
19468
نقلا عن الزميلة Aliaa Hussein

kind heart 2011
01-02-2012, 01:02 PM
انا كنت اتصلت برده علي الرقم ده 19468 وقالوللي نفس الكلام ده بس للاسف معملش حاجه
هو الكلام الصح من د\ترانيم زي ما قولتي من متصفح جوجل كروم بيسجل كويس واسرع
وبعدين ربنا يخللنا د\ترانيم مش محتاجين 19468
وجزاكي الله خيرا

pure spirit
01-02-2012, 04:52 PM
انا كنت اتصلت برده علي الرقم ده 19468 وقالوللي نفس الكلام ده بس للاسف معملش حاجه
هو الكلام الصح من د\ترانيم زي ما قولتي من متصفح جوجل كروم بيسجل كويس واسرع
وبعدين ربنا يخللنا د\ترانيم مش محتاجين 19468
وجزاكي الله خيرا
الله يكرمك يادكتورة ده من زوقك
ان شاء الله نبارك لك على النيابة قريبا
بالتوفيق

kind heart 2011
01-02-2012, 06:17 PM
الله يكرمك يادكتورة ده من زوقك
ان شاء الله نبارك لك على النيابة قريبا
بالتوفيق

اللهم آمين
ويجازيكي خير علي متابعتك لينا

dr.radio458
01-03-2012, 05:08 PM
ارجوكم يا جماعة انا مش عارف ادخل الرغبات حتى الان اعمل اية ارجو الرد سريعا باقى ساعات و الموقع يقفل

kind heart 2011
01-03-2012, 05:59 PM
نفس المشكله لسه موجوده وانا حاولت ادخل الموقع واكتب اماكن اخري بس للاسف مش نافع اي حاجه دلوقتي لا انترنت اكسبلولر ولا حتي جوجل كروم
لوسمحتي د\ترانيم الحل ايه دلوقتي
وتبقي اخر حاجه مسجله ليا هي اللي جالي ليها بيان بالتسجيل ورقم ايصال

أم معاذ
01-03-2012, 07:42 PM
خبر كويس ياجماعة تم مد فترة التسجيل حتى 8 /1

ربنا يكرمنا يارب ويكون خير

لسه شايفاها على الموقع دلوقتى

aoe21
01-03-2012, 09:06 PM
يا جماعه هو اللى اتصل على الرقم وقدم شكوى
وبردو مش عارف يدخل الرغبات يعمل ايه بالضبط بقى
انا خلاص هتجنن
مش عارف ادخل الرغبات خالص

drcezar
01-04-2012, 02:09 PM
ماهي مشكلتك بالضبط في ادخال الرغبات يا دكتور

aoe21
01-04-2012, 08:21 PM
The page cannot be displayed

تظهر ليا على طول والموقع مش عايز يحفظ
وجربت كل المتصفحات ومفيش فايده

TAWSOHA
01-04-2012, 08:47 PM
يا اخوانا بصوا أى حد خلاااااااااااااص قافلة معاه تماما و مش عارف يدخل رغباته
و جاب ىخره

يبقى قدامو حل واحد متبقى ألا و هو يركب المترو و ينزل محطة جامعة القاهرة
يركب ميكروباص و يقولوه نزلنى عند كلية التطبيقين
تدخل و عليك و على مركز المعلومات و الاحصاء
هما قاعدين لحد الساعة 4 عصرا

هما دول اللى هيغيرولك رغباتك

aoe21
01-04-2012, 09:16 PM
مركز المعلومات والاحصاء ده موجود فى الزقازيق ولا فى القاهره او فى المنصوره
ارجو الرد

aoe21
01-04-2012, 11:31 PM
هو مركز المعلومات هو المسئول عن الموقع

drcezar
01-05-2012, 02:26 PM
يا دكتور aoe21 المشكله مش في الموقع المشكله عندك انت في النت البطئ بتاعك حاول تتدخل الرغبات من علي جهاز تاني ونت اسرع شويه وهتسجل وتبقي تمام ولو مسجلش قولنا

lombasto
01-07-2012, 11:16 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا مقدمة فى حركة النيابت دى وباذن الله هتجيلى نيابة
بس جايلى فرصة سفر وف نفس الوقت عاوزة اقدم فى الترشيح الوزارى اللى جاى هل ينفع اسافر دلوقتى ولما حركة الترشيحات تنزل انزل اسبوع واحد استلم فيه النيابة واقدم فى الترشيحات وبكدة اكون على راس العمل ثم اعمل اجازة تانى يوم واسافر تانى؟
جزاكم الله خيرا

drdalia zag
01-12-2012, 12:48 AM
السلام عليكم
هو سؤال لسة بدرى علية شوية
هيا نتجة النيابات حركة نوفمبر هتظر امتى؟
ياريت حد يطمنى بموعد قريب

د/ أحـمـد سـليمان
01-13-2012, 03:53 PM
هي في المعتاد بتظهر فجأه بدون معاد محدد
بس بتاخد وقت
يعني شهر او اكتر

pure spirit
01-17-2012, 07:25 PM
اعلان هام

الأطباء الذين سيتم ألغاؤهم من الحركة ما لم يتقدموا بالأوراق التي تثبت أحقيتهم في عدم الألغاء بأقصى سرعة

http://mhealth.cu.edu.eg/NiabatNov2012/index.html

البطوطة
01-24-2012, 11:34 PM
لوسمحتو هى ورقة العمل الفعلى كل الناس تقدمها ولا بس الاسماء اللى فى الاعلان

pure spirit
01-25-2012, 05:46 PM
لوسمحتو هى ورقة العمل الفعلى كل الناس تقدمها ولا بس الاسماء اللى فى الاعلان
اللى فى الاعلان بس
دول الأطباء اللى هيستبعدوا الا اذا اثبتوا مايفيد أحقيتهم فى النيابة مثال :
لو حد كان اخد اعارة للجامعة يقدم ورقة بيان الحالة علشان يثبت انه استقال ورجع التكليف ونفس الأمر على باقى الفئات

البطوطة
01-26-2012, 12:52 AM
اللى فى الاعلان بس
دول الأطباء اللى هيستبعدوا الا اذا اثبتوا مايفيد أحقيتهم فى النيابة مثال :
لو حد كان اخد اعارة للجامعة يقدم ورقة بيان الحالة علشان يثبت انه استقال ورجع التكليف ونفس الأمر على باقى الفئات

شكرا جزيلاوالورقه دى اصلها تلغبط و
الحركة اللى فاتت كانو طالبين من كل الناس تقدم ورقه العمل الفعلى
لو انا مش كملت سنه حوالى 11 شهر عمل فعلى ممكن اخد جلديه ولا صعب وطالما وانا بكتب الرغبات نزلتى من النيابات المتاحه واختلرت منها كده معناه ان مسموحلى اخدها ولا لاء
ومعلش هو النتيجه هتظهر امتى
وجزاكم الله خيرا

pure spirit
01-26-2012, 06:10 PM
شكرا جزيلاوالورقه دى اصلها تلغبط و
الحركة اللى فاتت كانو طالبين من كل الناس تقدم ورقه العمل الفعلى
أيوة فعلا وممكن يحصل ده السنة دى كمان لو ظهرت لهم أى مشكلة فى مدة العمل الفعلى لبعض الأطباء بينزلوا اساميهم على الموقع قبل اعلان النتيجة
لو انا مش كملت سنه حوالى 11 شهر عمل فعلى ممكن اخد جلديه ولا صعب وطالما وانا بكتب الرغبات نزلتى من النيابات المتاحه واختلرت منها كده معناه ان مسموحلى اخدها ولا لاء

القانون بيقول لأ لكن الحركة اللى فاتت كان هناك اخطاء وفيه ناس مكملوش سنة وجالهم نيابة بس دى حالات فردية (أخطاء )
والرغبات كلها ظهرت لك علشان تاريخ استلام العمل بيقول انك مستلمة بقالك أكثر من سنة انما قضيتى قد ايه عمل فعلى ده اللى بتتحاسبى عليه وده بيكون بالتواصل بين الوزارة والمديرية علشان يعرفوا مدة العمل الفعلية
ولو حصل أى مشكلة او المديريات مابعتتش الوزارة بتنزل اساميكم على الموقع تودوا بيان الالة بنفسكم
ومعلش هو النتيجه هتظهر امتى
وجزاكم الله خيرا
معنديش فكرة هتظهر امتى ممكن تتصلى بيهم فى الوزارة وتستفسرى
وان شاء الله خير

pure spirit
01-27-2012, 09:42 AM
اعلان هام
نتيجة النيابات نوفمبر 2011 سوف يتم أعلانها في النصف الثاني من شهر فبراير بمشيئة اللة

البطوطة
01-28-2012, 12:25 AM
أيوة فعلا وممكن يحصل ده السنة دى كمان لو ظهرت لهم أى مشكلة فى مدة العمل الفعلى لبعض الأطباء بينزلوا اساميهم على الموقع قبل اعلان النتيجة

القانون بيقول لأ لكن الحركة اللى فاتت كان هناك اخطاء وفيه ناس مكملوش سنة وجالهم نيابة بس دى حالات فردية (أخطاء )
والرغبات كلها ظهرت لك علشان تاريخ استلام العمل بيقول انك مستلمة بقالك أكثر من سنة انما قضيتى قد ايه عمل فعلى ده اللى بتتحاسبى عليه وده بيكون بالتواصل بين الوزارة والمديرية علشان يعرفوا مدة العمل الفعلية
ولو حصل أى مشكلة او المديريات مابعتتش الوزارة بتنزل اساميكم على الموقع تودوا بيان الالة بنفسكم

معنديش فكرة هتظهر امتى ممكن تتصلى بيهم فى الوزارة وتستفسرى
وان شاء الله خير

شكرا جزيلا ليكى تعبتك معايا

رينان
02-01-2012, 02:53 AM
اعلان هام
نتيجة النيابات نوفمبر 2011 سوف يتم أعلانها في النصف الثاني من شهر فبراير بمشيئة اللة

pure spirit
02-01-2012, 06:13 PM
"هام جدا"
الأطباء المطلوب مدة خدمتهم
التقديم حتى 8/2/2012 ولا تقبل طلبات بعد هذا الموعد
http://mhealth.cu.edu.eg/NiabatNov2012/ServicePeriodNeeded.html

adoda15
02-03-2012, 08:19 PM
طب انا دلوقت اول امبارح بدخل بالصدفه عالموقع لقيت اسمي موجود فاللي مطلوب منهم مده التكليف مع اني مكمل الست شهور علشان الملحه .... واللي يغيظ اني رحت المديريه ولقيتهم بعتين ان انا واخد اجازه من شهر 8 فقولت للموظف*اكيد فيه غلط وبعد مدور فالورق اللي معلش يا دكتور الاجازه ديه للي بعدك فالكشف .. حسبي الله ونعم الوكيل يعني انا لو مدخلتش عالموقع بالصدفه كان زماى النيابه ضاعت عشان غلطه موظف !!!!!! تاني حاجه انا ازاي اروح الوزاره في وسط الطحن اللي هناك ده اعمل انا ايه دلوقت غلطه واحد مش شايف شغله اتحملها انا ليه ؟؟!!!!!

stailman
02-04-2012, 03:42 PM
لو سمحتو انا اختي تكليف 2010 وحضرت في التكليف 10 ايام بالظبط وبعد كدة اخدت اجازات رعاية طفل ومرافقة زوج لحد دلوقتي
وقدمت في الحركة دي من النيابات وطالبين ورقة مدة العمل
انا عايز اعرف هي الاجازات دي تتحسب من التكليف ولا لازم تكون ادت عمل فعلي في التكليف فترة اللي تخليها تاخد النيابة

pure spirit
02-04-2012, 06:07 PM
لو سمحتو انا اختي تكليف 2010 وحضرت في التكليف 10 ايام بالظبط وبعد كدة اخدت اجازات رعاية طفل ومرافقة زوج لحد دلوقتي
وقدمت في الحركة دي من النيابات وطالبين ورقة مدة العمل
انا عايز اعرف هي الاجازات دي تتحسب من التكليف ولا لازم تكون ادت عمل فعلي في التكليف فترة اللي تخليها تاخد النيابة
أيوة و أى أجازة بدون مرتب لاتحتسب من العمل الفعلى فى التكليف
الأجازات المحسوبة فقط الوضع , والمرضى اذا وافق عليها القومسيون

adoda15
02-04-2012, 07:48 PM
حد عارف الخط الساخن بتاع اداره التكليف بالوزاره ؟؟؟؟

stailman
02-04-2012, 07:55 PM
يعني كدة علي كلامك هي عمرها ما هتاخد نيابة حتي لو اعدت كذا سنة في اجازة لازم تاخد سنة عمل فعلي
طيب هو ليه اسمها منزلشي في المحرومين من النيابة بسبب عدم تجاوزهم مدة التكليف اللي هي سنة ونزل اسمها في الاطباء اللي طالبين مدة خدمتهم
ودلوقتي انا اعمل اية اقدملها ورق مدة الخدمة ولا خلاص كدة هي اصلا ملهاش نيابة

stailman
02-04-2012, 08:06 PM
يعني كدة علي كلامك هي عمرها ما هتاخد نيابة حتي لو اعدت كذا سنة في اجازة لازم تاخد سنة عمل فعلي
طيب هو ليه اسمها منزلشي في المحرومين من النيابة بسبب عدم تجاوزهم مدة التكليف اللي هي سنة ونزل اسمها في الاطباء اللي طالبين مدة خدمتهم
ودلوقتي انا اعمل اية اقدملها ورق مدة الخدمة ولا خلاص كدة هي اصلا ملهاش نياب

البطوطة
02-05-2012, 02:17 AM
ط ب بالله عليكم ازاى نجيب ورقه المدة الفعليه وازاى هنوديها الوزارة فى القلق اللى فى التحرير دة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

pure spirit
02-05-2012, 03:16 PM
ده القانون يادكتور علشان تاخد نيابة لازم تقضى فترة عمل فعلى 6 شهور للملحة وسنة للعادية
طبعا ده لاينفى حدوث بعض الأخطاء وفيه ناس مابتقضيش حاجة فى التكليف وبيجيلها نيابة عادى

علشان بالفعل هيا مستلمة تكليفها فى ميعاد ظاهره انها قعدت المدة المطلوبة لكن فعليا هيا كانت عاملة اجازات
ودلوقتي انا اعمل اية اقدملها ورق مدة الخدمة ولا خلاص كدة هي اصلا ملهاش نياب

قدمهالها وخلاص طالما قدمت
بعض الأطباء بيلعبوا على الأخطاء اللى ذكرناها قبل كدة لكن طبعا قانونا مالهاش حق

الصديقة
02-05-2012, 03:19 PM
يا جماعة اللي يقدر يفيدني بحاجة يرد عليا انا كنت مقدمة في ملحة نوفمبر 2010 وما استلمتش وجيت ااقدم طلبو البيان وديته الحركة دي بعد الاعلان الاولاني اللي هو كان في نوفمبر 2011 دلوقتي هما طالبين البيان تاني وانا اصلا وديته للحركة دي واسمي نازل في ورقة ومش نازل في التانية علي اساس ان في اعلانين ع الموقع اعلان فردينه والتاني بوظة علي بعضه طيب اعمل ايه ابعتلهم تاني ولا خلاص كده الله يكرمكم اللي يقدر يرد يرد واللي يقدر يسألنا وهو رايح الوزارة يسأل لاني برة مصر ومش عارفة اعمل ايه
وجزاكم الله خيرا

pure spirit
02-05-2012, 03:20 PM
ط ب بالله عليكم ازاى نجيب ورقه المدة الفعليه وازاى هنوديها الوزارة فى القلق اللى فى التحرير دة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كلموهم فى ادارة التكليف لو ينفع تبعتوها بالفاكس أو بالبريد او يشوفولكوا حل
ربنا معاكم

pure spirit
02-05-2012, 03:31 PM
حد عارف الخط الساخن بتاع اداره التكليف بالوزاره ؟؟؟؟
دى الأرقام المتاحة عندنا
27951821 - 02
27942627 - 02
01111849481

ده رقم الفاكس
27942627 - 02

ده موبايل ا/ عايدة
01148244494

رقم د سيد عبد الحافظ
0122717124

pure spirit
02-05-2012, 05:01 PM
يا جماعة اللي يقدر يفيدني بحاجة يرد عليا انا كنت مقدمة في ملحة نوفمبر 2010 وما استلمتش وجيت ااقدم طلبو البيان وديته الحركة دي بعد الاعلان الاولاني اللي هو كان في نوفمبر 2011 دلوقتي هما طالبين البيان تاني وانا اصلا وديته للحركة دي واسمي نازل في ورقة ومش نازل في التانية علي اساس ان في اعلانين ع الموقع اعلان فردينه والتاني بوظة علي بعضه طيب اعمل ايه ابعتلهم تاني ولا خلاص كده الله يكرمكم اللي يقدر يرد يرد واللي يقدر يسألنا وهو رايح الوزارة يسأل لاني برة مصر ومش عارفة اعمل ايه
وجزاكم الله خيرا
أيوة هتوديه تانى للاسف لانهم لابيحتفضوا بالورق ولا هيدورولك على اللى فات
انا بردو قدمته مرتين فى حركة مايو 2011 مرة علشان اسمى مكنش موجود والمرة الثانية علشان اثبت انى على قوة التكليف لأنى كنت اعارة
بالتوفيق

adoda15
02-05-2012, 08:24 PM
شكرا عالارقام بس اداره التكليف ديه فالوزاره ولا في المعامل المركزيه

المسافره
02-07-2012, 07:39 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .انا عايزه اسال سؤال بالله حد يجاوبنى هو 6شهور عمل فعلى لازم يكونو متصلين انا دفعه قديمه اشتغلت دلوقتى اسبوع وبعدين سافرت 3سنين وبعدين رجعت اشتغلت 3شهور وبعدين اخدت اجازه رعايه طفل 6شهور وعايزه ارجع تانى هل انا مضطره اشتغل تانى 6شهور كاملين قبل مقدم بالنيابه ولا 3 شهور بس . يعنى ال 6شهور عمل فعلى دول لازم يكونو متصلين بالله حد يطمنى او اى حد من الاخوه الافاضل يسالى لانى خارج مصر ومليش حد فمصر يسالى . استحلفكم بالله تردو عليا

pure spirit
02-07-2012, 08:08 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .انا عايزه اسال سؤال بالله حد يجاوبنى هو 6شهور عمل فعلى لازم يكونو متصلين انا دفعه قديمه اشتغلت دلوقتى اسبوع وبعدين سافرت 3سنين وبعدين رجعت اشتغلت 3شهور وبعدين اخدت اجازه رعايه طفل 6شهور وعايزه ارجع تانى هل انا مضطره اشتغل تانى 6شهور كاملين قبل مقدم بالنيابه ولا 3 شهور بس . يعنى ال 6شهور عمل فعلى دول لازم يكونو متصلين بالله حد يطمنى او اى حد من الاخوه الافاضل يسالى لانى خارج مصر ومليش حد فمصر يسالى . استحلفكم بالله تردو عليا
لأ مش لازم يكونوا متصلين يعنى مطلوب منك كدة كمان 3 شهور بس عمل فعلى
اهم حاجة اجماليهم يكون 6 شهور متصلين أو منفصلين مش فارقة
طبعا حضرتك عارفة ان 6 شهور دول علشان تقدر تقدمى فى التخصصات الملحة فقط لكن باقى التخصصات محتاجة تقضى سنة كاملة

pure spirit
02-07-2012, 08:11 PM
شكرا عالارقام بس اداره التكليف ديه فالوزاره ولا في المعامل المركزيه
لا مش فى الوزارة هيا جنب المعامل المركزية نهاية سور مجلس الشعب 22 شارع الفلكى
كان على ايامنا مبنى تحت الانشاء كدة

المسافره
02-07-2012, 09:51 PM
الله يخليكى يا دكتوره وانا شاكره جدا لاهتمامك وردك لكن اكيد بالله عليكى انتى متاكده لان الموضوع دا تعبنى نفسيا او هل تعرفى حد يعنى عمل كدا زيى

المسافره
02-07-2012, 09:53 PM
ايوه هو انا كنت عايزه اقدم على اشعه مش هى دايما بتكون نيابه ملحه

البطوطة
02-08-2012, 04:41 AM
يادكاترة مش اخر يوم تقديم مدة الخدمه او العمل الفعلى هى لحد يوم 8 فبراير ليه دخلت يوم 7 لاقيتهم شالو اسمى من المطلوب منهم مده الخدمه
طب كده خلاص اتلغى ولا بردو اودى الورقه

ارجو الرد سريعا

pure spirit
02-08-2012, 07:08 PM
الله يخليكى يا دكتوره وانا شاكره جدا لاهتمامك وردك لكن اكيد بالله عليكى انتى متاكده لان الموضوع دا تعبنى نفسيا او هل تعرفى حد يعنى عمل كدا زيى
أيوة ان شاء الله متأكدة وحتى لو غلطوا وجالك استنفاذ بسبب عدم تخطى مدة العمل الفعلية بتتظلمى وتجيبى مايثبت انك قضيتى الست شهور وماتفرقش متصلين او منفصلين
ولو عاوزة تطمنى أكثر كلمى مدام عايدة انا حاطة الارقام كلها فى الصفحة رقم 35 من الموضوع ده
وده رقمها
01148244494
ايوه هو انا كنت عايزه اقدم على اشعه مش هى دايما بتكون نيابه ملحه
لحد دلوقتى أيوة
بس طبعا كل حركة ليها ظروفها
بالتوفيق

أم معاذ
02-11-2012, 07:50 PM
من فضلك يا دكتورة ترانيم سوال بخصوص التسجيل فى الماستر امتى بقدر اقدم بعد قضاء مده قد ايه فى النيابة وهل ينفع استلم وبعدين اخد اجازة ولما يفتح باب الترشيح اقطع اجازتى واقدم

pure spirit
02-13-2012, 05:58 PM
من فضلك يا دكتورة ترانيم سوال بخصوص التسجيل فى الماستر امتى بقدر اقدم بعد قضاء مده قد ايه فى النيابة
هو بداية من الترشيح اللى فات لم يشترطوا قضاء أى مدة فى النيابة وكان يكفيكى مجرد الاستلام
وده اللى متوقعينه الترشيح ده ان شاء الله وربنا يستر ومايتغيرش
وهل ينفع استلم وبعدين اخد اجازة ولما يفتح باب الترشيح اقطع اجازتى واقدم
أيوة ينفع اهم حاجة تكونى على قوة العمل وقت الترشيح وكمان وقت التسجيل فى الجامعات

أم معاذ
02-13-2012, 08:36 PM

جزاكى الله خيرا

cramel
02-15-2012, 10:39 PM
ربنا يكرمكم حد يرد علي
لو أنا جاتلي نيابة أشعة ملحة في نيابات نوفمبر 2011 ينفع أستلم و أحول لجلدية بعد 6 شهور و لا لازم أحول لنيابة ملحة برضه؟؟؟

جيل0
02-20-2012, 08:29 PM
لو سمحتم يادكاترة انا عايزة اعرف نتيجة النيابات نزلت ولا لسة
ولو نزلت هي فين
وشكرا

NESSMA AHMED
02-20-2012, 09:35 PM
يا جماعه النتيجه ظهرت فى ناس جبتها

pure spirit
02-20-2012, 10:34 PM
الف مبروك يادكاترة
النتيجة ظهرت
هناااااااااااااا (http://mhealth.cu.edu.eg/NiabatNov2011Result/index.htm)

الصديقة
02-20-2012, 11:19 PM
طب واللي اسمه منزلش وضعه ايه سقط سهوا

kind heart 2011
02-21-2012, 12:50 AM
الله يبارك فيكي د\ترانيم وجزاكي الله خير علي مجهودك معانا
والف مليون مبروك لكل الدكاتره ويارب يعينا ان شاء الله
الحمد لله جاتلي نيابه اطفال مبتسرين طلخا
ممكن لو حد يعرف نظام الشغل هناك ايه يكلمني عنه بالنسبه للحضور كم يوم والنبطشيات
هو انا في اجازه رعايه طفل دلوقتي ممكن ما استلمش دلوقتي واستني معاد الترشيح الوزاري واستلم قبله عشان اقدر اقدم ان شاء الله
وللي يقدم في الترشيح الوزاري مثلا واشتغل في نيابته بس حب بعد كده يعمل تعديل للنيابه يروح عليه الترشيح الوزاري ويستني السنه اللي بعدها ؟

السيد84
02-21-2012, 02:31 AM
يا جماعة انا اسمى منزلش
وانا واخد الحركة اللى فاتت استنفاد
اللى عنده اخبار يا ريت يطمنا

sting
02-21-2012, 11:21 AM
هو فى ايه يا جدعان احنا انضحك علينا فى حركة مايو اللى فاتت والا ايه !!! ...مبتسرين المطرية التعليمى وباطنة احمد ماهر التعليمى ..واخدة حاجة وستين فى المائة .......للدرجة دى التنسيق منخفض جدا ..!! يالا الحمد لله على كل حال

sting
02-21-2012, 11:23 AM
الف مليون مبروك للجميع ..يارب موفقين دايما

البطوطة
02-21-2012, 01:28 PM
لوسمحتو انا مسافرة وجاتلى نيابه ممكن انزل استلم اخر 3 واسافر تانى ولا لازم احضر فى النيابه
وبالنسبه للتسجيل للماستر اى الخطوات ولازم اكون على قوة العمل
وهل ممكن اسافر بعد مااستلم واخد اجازة وانزل تانى على التقديم للماستر

dr.lala
02-21-2012, 01:35 PM
مبرووووووووووووك لكل الناس و ربنا يوفقنا و بالنسبه للدكاتره اللي جالهم نيابة نسا فى م.الخارجه العام بالوادى الجديد يبعتوا يقولوا اللي يعرفوه عنها و لو عايزين اى حاجه يسالونى.حاجه تانيه نقدر امتي نقدم فى الماستر؟ و يعنى ايه ترشيح وزاري؟ ياريت حد يجاوبني و شكراا

dr.lala
02-21-2012, 01:56 PM
يا جماعه ليا سؤال عايز اعرف ممكن اخد دوره في السونار بتاع النسا و الولاده فين؟ و امتي؟

أم معاذ
02-21-2012, 03:39 PM
اللهم لك الحمد

ربنا يوفق الجميع يارب

انا جت لى جلدية فى الشرقية هو مكان بعيد عنى كتير

ياريت اللى جت له نيابه يفرحنا ونكون مع بعض عشان الخطوات اللى بعد كده

لكم جزيل الشكر يا اجمل منتدى

أم معاذ
02-21-2012, 03:43 PM
لوسمحتو انا مسافرة وجاتلى نيابه ممكن انزل استلم اخر 3 واسافر تانى ولا لازم احضر فى النيابه

بالتوفيق ان شاء الله

انتظرى يا دكتورة لحد ما تتاكدى ان حد استلم فعلا بعدها انزلى استلمى ان شاء الله

انا كنت سالت قبل كده والدكتورة ترانيم قالت لى ان التسجيل للترشيح الوزارى لازم تكونى على قوة العمل

هو السوال لو مش يشترط قضاء مده معينه قبل التقدم للترشيح الوزارى يبقى الافضل ان شاء الله تنتظرى وتنزلى قبل الترشيح الوزارى مباشرة

انا سمعت ان بيكون شهر 4 او 5 وبرضه سمعت انه فى شهر 9 ياريت دكتورة ترانيم تفيدنا فى الموضوع ده ربنا يبارك فيها

gihad
02-21-2012, 03:49 PM

انا كنت مقدمة فى حركة نوفمبر 2011 واسمى اتحذف بسبب انى مقدمتش بيان بمدة الخدمة
فهل ينفع انى اقدم فى التظلمات
جزاكم الله خيرا

dreams99
02-21-2012, 05:01 PM
جزاكم الله كل خير على المجهود ده كله
بس كنت عاوزه استفسر عن حاجه ليه اللينك مش شغال

د.سندريلا
02-21-2012, 07:05 PM
الف مبروك للجميع ربنا يوفقكوا جميعا بس اللينك مش شغال ليه يادكاتره

أم معاذ
02-21-2012, 07:56 PM
الف مبروك للجميع ربنا يوفقكوا جميعا بس اللينك مش شغال ليه يادكاتره

تقريبا فى ضغط على الموقع بس انا نزلت النتيجة عندى لو حضرتك تحبى ارفعها لك

د.سندريلا
02-21-2012, 08:34 PM
ياريت يادكتوره وابقي شاكره ليكي جدا

أم معاذ
02-21-2012, 09:10 PM
http://rapidshare.com/files/3813762049/نتيجة_نيابات_نوفمبر.docx

ياريت اكون افدتك

لو فى مشكلة فى الملف عرفينى يا دكتورة

الصديقة
02-21-2012, 11:12 PM
يالله ودتلهم بيان الحالة عشرين مرة ولسه بيطلبوه مش عارفة ربنا يسترها دعواتكم الله يكرمكم ف اشد الحاجة لدعائكم

dr.lala
02-22-2012, 08:55 AM
يا دكاتره انا كنت سألت أسئله و محدش رد عليا بلييييز لو حد متابع يفيدني بعد اذنكم و شكراا

warm winter
02-22-2012, 12:03 PM
انا عضوة جديده فالمنتدي كنت بدخل كتير قبل كده بس كزائره بس النهارده وبعد ما نتيجه النيابات ظهر وخصوصا اني مقيمه بره مصر ومش عارفه اسال مين ولا اعمل ايه فلقيت اني لازم اسجل عالمنتدي يمكن حد يقدر يقولي اعمل ايه
انا كنت نفسي اتخصص جلديه اوي وفعلا جتلي نيابة جلديه لانيمكنتش كاتبه غيرها وكنت كتباها تقريبا في كل محافظات مصر بس المكان الي جتلي فيه بعيد اوي انا لماكتبتها قلت لو ازمت معايا ابقي اخد اجازة رعايه طفل وربنا يبقي يفرجها بعد كده
المهم انا دلوقتي في اماكن كتير جدا في القاهره والمحافظات المجاوره ليها واخده من اقل من مجموعي وفي اماكن فاضيه في التظلمات في تخصص الاطفال
مش عارفه هل اقدم في التظلمات واكتب اطفال في الاماكن القريبه مني
ولا استلم في الجلديه في المكان البعيد اوي الي جالي واخد اجازة خصوصا اني كده كده لازم اخد اجازة لان بنتي صغيره جدا مش هينفع اسيبها لحد
ولا استلم نيابه الجلديه وممكن اعمل تعديل نيابه لمستشفي في القاهره واخد نيابه اطفال وخلاص مع انيسمعت انه لازم موافقه الجهتين وهل فالمكان البعيد ده هيرضو يوافقو يخلولي بسهوله علشان ابدل نيابتي

ارجوكم حد يفيدني ويفكر معايا اعمل ايييييييييييييييييه؟

nonamody
02-22-2012, 12:56 PM
عايزه اسال كان جالى نيابه فى نيابات نوفمبر السنه اللى فاتت ينفع استلمها دلوقتى

أم معاذ
02-22-2012, 03:34 PM
انا عضوة جديده فالمنتدي كنت بدخل كتير قبل كده بس كزائره بس النهارده وبعد ما نتيجه النيابات ظهر وخصوصا اني مقيمه بره مصر ومش عارفه اسال مين ولا اعمل ايه فلقيت اني لازم اسجل عالمنتدي يمكن حد يقدر يقولي اعمل ايه
انا كنت نفسي اتخصص جلديه اوي وفعلا جتلي نيابة جلديه لانيمكنتش كاتبه غيرها وكنت كتباها تقريبا في كل محافظات مصر بس المكان الي جتلي فيه بعيد اوي انا لماكتبتها قلت لو ازمت معايا ابقي اخد اجازة رعايه طفل وربنا يبقي يفرجها بعد كده
المهم انا دلوقتي في اماكن كتير جدا في القاهره والمحافظات المجاوره ليها واخده من اقل من مجموعي وفي اماكن فاضيه في التظلمات في تخصص الاطفال
مش عارفه هل اقدم في التظلمات واكتب اطفال في الاماكن القريبه مني
ولا استلم في الجلديه في المكان البعيد اوي الي جالي واخد اجازة خصوصا اني كده كده لازم اخد اجازة لان بنتي صغيره جدا مش هينفع اسيبها لحد
ولا استلم نيابه الجلديه وممكن اعمل تعديل نيابه لمستشفي في القاهره واخد نيابه اطفال وخلاص مع انيسمعت انه لازم موافقه الجهتين وهل فالمكان البعيد ده هيرضو يوافقو يخلولي بسهوله علشان ابدل نيابتي

ارجوكم حد يفيدني ويفكر معايا اعمل ايييييييييييييييييه؟

اهلا بيك يادكتورة

تقريبا ظروفنا متشابهة كتير انا برضه فى الامارات

وكنت كاتبه بس الجلدية وان شاء الله حانزل استلمها والمكان بعيد عنى شوية بس هى اقصاها سنة والواحد يفضل طول حياته فى مجال بيحبه عشان يقدر يفيد فيه ويتطور فيه

ولو الموضوع فيه سفر تانى او حتعملى اجازة رعاية طفل يبقى حتاخدى فترة ترجعى بعدها ربنا ييسر لك الامور وتحاولى فى موضوع النقل هو طبعا لازم سنة عمل فعلى قبل النقل بس احنا كل يوم فى قرارات جديدة وامور جديدة وان شاء الله ربنا يكرمنا

طولت جدا لانى تقريبا باستمرار كنت بفكر بنفس الشكل ومحتاجة مساعدة حد.

أم معاذ
02-22-2012, 03:37 PM
يالله ودتلهم بيان الحالة عشرين مرة ولسه بيطلبوه مش عارفة ربنا يسترها دعواتكم الله يكرمكم ف اشد الحاجة لدعائكم

ربنا ييسر لك امرك يارب
ويصلح لنا الاحوال فى وزارة الصحة

radwan14
02-22-2012, 03:51 PM
ﺯﻣﺎﻳﻠﻲ ﺍﻟﻤﺤﺘﺮﻣﻴﻦ ﻟﻮ ﺳﻤﺤﺘﻮﺍ ﻣﺤﺪﺵ ﻳﻌﺮﻑ ﺍﻳﻪ
ﻇﺮﻭﻑ ﺍﻟﺒﺎﻃﻨﺔ ﻓﻲ ﻣﺴﺘﺸﻔﻰ ﺍﻟﺴﺎﺣﻞ ﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻤﻲ ﻣﻦ
ﺣﻴﺚ ﺍﻟﺸﻐﻞ ﻭﺍﻟﻨﺒﻄﺸﻴﺎﺕ ﻭﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻢ ﻭﻫﻞ ﻓﻲ ﺳﻜﻦ
ﻭﻻ ﻷ ﻭﺟﺰﺍﻛﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺧﻴﺮﺍ
ﻭﻫﻞ ﻫﻲ ﺃﺣﺴﻦ ﻭﻻ ﺑﺎﻃﻨﺔ ﺃﺣﻤﺪ ﻣﺎﻫﺮ ﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻤﻲ
ﻓﻲ ﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻢ

warm winter
02-22-2012, 05:17 PM
متشكرةجدا للأخت ام معاذ علي الرد بس معلش كنت عاوزة اسأل انا سمعت ان الاخلاء من المناطق البعيده دي بيبقي صعب جدا انتي ايه رايك فالموضوع

pure spirit
02-22-2012, 05:24 PM
هو فى ايه يا جدعان احنا انضحك علينا فى حركة مايو اللى فاتت والا ايه !!! ...مبتسرين المطرية التعليمى وباطنة احمد ماهر التعليمى ..واخدة حاجة وستين فى المائة .......للدرجة دى التنسيق منخفض جدا ..!! يالا الحمد لله على كل حال
للاسف ايوة وده كان شئ متوقع (بس اللى يفكر بقى )
لان أغلب دفعتنا استعجل ياخد نيابة فى مايو وخلاص ولما حركة نوفمبر نزلت كانت دفعة 2009 بالكامل مالهومش الحق غير فى 4 تخصصات ملحة
اما التخصصات التانية كانت قدام اللى فضل من دفعتنا او الدفعات الأكبر مننا فقط
وده لان كلنا كنا متخوفين ان نوفمبر 2011 هتتفتح فيها كل التخصصات لدفعة 2009 ودى كانت اشاعة وماحصلتش
الحمد لله على كل حال ويارب مايكونش حد ندمان
وألف مبروك للجميع

pure spirit
02-22-2012, 05:57 PM
هو انا في اجازه رعايه طفل دلوقتي ممكن ما استلمش دلوقتي واستني معاد الترشيح الوزاري واستلم قبله عشان اقدر اقدم ان شاء الله

الف مبروك يادكتورة وبالتوفيق ان شاء الله
ماتقلقيش المنصورة من أواخر المحافظات اللى بتسلم نيابتها
يعنى ماتقطعيش أجازتك الا اذا عرفتى انهم سلموا فعلا
وللي يقدم في الترشيح الوزاري مثلا واشتغل في نيابته بس حب بعد كده يعمل تعديل للنيابه يروح عليه الترشيح الوزاري ويستني السنه اللي بعدها ؟
ايوة لو غيرتى التخصص انما لو عدلتى المكان بس شغال عادى مفيش حاجة

pure spirit
02-22-2012, 06:05 PM
يا جماعة انا اسمى منزلش
وانا واخد الحركة اللى فاتت استنفاد
اللى عنده اخبار يا ريت يطمنا
لو كنت مستوفى مدة العمل الفعلى هات بيان حالة واطلع بيها على الوزارة وهتجيلك النيابة طبقا للتنسيق ان شاء الله

pure spirit
02-22-2012, 06:10 PM

تابعى مع زملاءك وضع مديريتك فى الاستلام امتى ومسموح لحد شهر كام
ولو عاوزة تسافرى مرافقة زوج مثلا مش شرط تقضى فى النيابة مدة ممكن تعملى الأجازة بمجرد الاستلام

التسجيل للماستر لازم تكونى على قوة العمل سواء الترشيح أو التقدم للجامعات
أيوة ينفع

pure spirit
02-22-2012, 06:12 PM
اللهم لك الحمد

ربنا يوفق الجميع يارب

انا جت لى جلدية فى الشرقية هو مكان بعيد عنى كتير

ياريت اللى جت له نيابه يفرحنا ونكون مع بعض عشان الخطوات اللى بعد كده

لكم جزيل الشكر يا اجمل منتدى
ألف مبروك يادكتورة
انضمى بقى لرابطة الجلداوية ونشطوها كدة
وبالتوفيق ان شاء الله

pure spirit
02-22-2012, 06:15 PM

انا كنت مقدمة فى حركة نوفمبر 2011 واسمى اتحذف بسبب انى مقدمتش بيان بمدة الخدمة
فهل ينفع انى اقدم فى التظلمات
جزاكم الله خيرا
قدمى بيان الحالة واسمك هينزل قبل التظلمات طبقا للحد لأدنى الموجود
انتى حتى ممكن تتوقعى يجيلك ايه بمقارنة الرغبات اللى كتبتيها مع الحدود الدنيا اللى نزلت
طبعا ده لو مستوفيه مدة الخدمة المطلوبة
ولما اسمك بينزل بيبقى من حقك بردو تقدمى فى التظلامات فى ظل البنود المتاحة

pure spirit
02-22-2012, 06:18 PM
يا دكاتره انا كنت سألت أسئله و محدش رد عليا بلييييز لو حد متابع يفيدني بعد اذنكم و شكراا
معلشى ارفعى اسئلتك تانى واللى يعرف حاجة أكيد ان شاء الله هيساعدك

pure spirit
02-22-2012, 06:21 PM
عايزه اسال كان جالى نيابه فى نيابات نوفمبر السنه اللى فاتت ينفع استلمها دلوقتى
أظن صعب تقريبا كان ليهم حد أقصى فى ميعاد استلامها وغالبا عدى خلاص
بس بردو اسألى فى مديريتك

أم معاذ
02-22-2012, 07:06 PM
متشكرةجدا للأخت ام معاذ علي الرد بس معلش كنت عاوزة اسأل انا سمعت ان الاخلاء من المناطق البعيده دي بيبقي صعب جدا انتي ايه رايك فالموضوع

هى الدكتورة ترانيم حتفيدنا اكتر بس اعتقد بعد سنة الامر يسير ان شاء الله

انا داخل محافظتى بس حاركب كذا مواصلة ربنا ييسر الامور

أم معاذ
02-22-2012, 07:08 PM
ربنا يبارك لك يادكتورة ترانيم

ربنا يجازيك خير يارب

وادعى لك دعوة حلوة ربنا يرزقك ما تتمنيه

pure spirit
02-22-2012, 07:29 PM
هو بتعتمد على انك هتخلى ليه :
هل بناء على تعديل نيابة : دى ماحدش يقدر يقف لك فيها
انما لو نقل بعد سنة : لازم يبقى بموافقتهم

pure spirit
02-22-2012, 07:33 PM
ربنا يبارك لك يادكتورة ترانيم

ربنا يجازيك خير يارب

وادعى لك دعوة حلوة ربنا يرزقك ما تتمنيه
اللهم آمين
ربنا يكرمك يارب ولك بالمثل

radwan14
02-22-2012, 07:55 PM
ﺯﻣﺎﻳﻠﻲ ﺍﻟﻤﺤﺘﺮﻣﻴﻦ ﻟﻮ ﺳﻤﺤﺘﻮﺍ ﻣﺤﺪﺵ ﻳﻌﺮﻑ ﺍﻳﻪ
ﻇﺮﻭﻑ ﺍﻟﺒﺎﻃﻨﺔ ﻓﻲ ﻣﺴﺘﺸﻔﻰ ﺍﻟﺴﺎﺣﻞ ﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻤﻲ
ﻣﻦ
ﺣﻴﺚ ﺍﻟﺸﻐﻞ ﻭﺍﻟﻨﺒﻄﺸﻴﺎﺕ ﻭﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻢ ﻭﻫﻞ ﻓﻲ
ﺳﻜﻦ
ﻭﻻ ﻷ ﻭﺟﺰﺍﻛﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺧﻴﺮﺍ
ﻭﻫﻞ ﻫﻲ ﺃﺣﺴﻦ ﻭﻻ ﺑﺎﻃﻨﺔ ﺃﺣﻤﺪ ﻣﺎﻫﺮ ﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻤﻲ
ﻓﻲ ﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻢ

ام كنده
02-22-2012, 08:04 PM
انا جاتلي اطفال مستشفي السلام القاهره
انا مش من القاهره
وعاوزه اعرف هل هي مستشفي السلام اللي ف المهندسين
وللا اللي ف المعادي وللا حاجه تانيه خالص؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وايه ظروفها والشغل والتعليم فيها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وكمان انا مجموعي يجيب اطفال مستشفي المطريه
هل ينفع انقل بما انها مستشفي تعليمي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وايهما افضل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
معلش طولت

Dr. TaMeeM
02-22-2012, 10:50 PM
للاسف ايوة وده كان شئ متوقع (بس اللى يفكر بقى )
لان أغلب دفعتنا استعجل ياخد نيابة فى مايو وخلاص ولما حركة نوفمبر نزلت كانت دفعة 2009 بالكامل مالهومش الحق غير فى 4 تخصصات ملحة
اما التخصصات التانية كانت قدام اللى فضل من دفعتنا او الدفعات الأكبر مننا فقط
وده لان كلنا كنا متخوفين ان نوفمبر 2011 هتتفتح فيها كل التخصصات لدفعة 2009 ودى كانت اشاعة وماحصلتش
الحمد لله على كل حال ويارب مايكونش حد ندمان
وألف مبروك للجميع

السلام عليكم ..
أنا ليا صديق كان في الجيش .. و قدم في نيابات مايو 2011 .. و جتله في مكان بعيد بس طبعا ما استلمش ..
و طبعا بعد ما شاف النتيجة دي اتصدم ..
بما انه لسة ما استلمش .. ينفع باي طريقة ياخد نيابة في الحركة دي ؟؟
و جزاكم الله خيرا

dr.lala
02-22-2012, 11:48 PM
انا كنت سألت عن اماكن دورات السونار الخاص بالنسا و الولاده و مواعيدها و كل التفاصيل المتاحه عنها؟؟؟؟؟ و ببارك لكل الدكاتره اللي جاتلهم نيابه و اللي جاتله فى الوادى الجديد نيابة نسا ممكن يقوللى اى معلومات عنها و يسألني و نفيد بعض و شكراااا

dr.lala
02-23-2012, 12:30 AM
يا دكاتره هو احنا عادي نخلي من دلوقتى و نستلم نيابتنا؟ و للا ايه؟؟ و هل فيه تقديم للماستر في شهر 4 او حاجه كده مش عارف بالظبط حد يفيدنى و شكرااااا

kind heart 2011
02-23-2012, 11:35 AM
جزاكي الله خير د\ ترانيم علي ردك الجميل وربنا يكرمك ان شاء الله
لو سمحتي بس عايزين نعرف مواعيد الاستلام للمديريات ونتابعها هو مكتوب في القرار ان اخر تنفيذ هيكون 28\8 واجازتي هتخلص في 5\6 يعني في شهر 6 اروح اقطع الاجازه واستلم للنيابه ان شاء الله
واستشاره لو سمحتم هو معروف ان التعليم في المستشفيات التعليمي طبعا افضل ونيابتي مبتسرين في طلخا الحمد لله انها قريبه بس انا سمعت ان لازم نتعلم كويس وانا محتاجه كده عشان عمري ما اشتغلت مبتسرين وكان شغل الاطفال مش كتير في التكليف فاانا خايفه ما اقدرش اتعلم كويس عشان المكان وفي نفس الوقت ما اقدرش لا اروح مستشفي تعليمي بعيد او اعمل نايب زائر في جامعه قريبه عشان ظروف بيتي
وبنفضل بناخد نبطشيات علطول ولا مش بناخدها بعد الماستر او بتقل ؟
حد يفيدني او يديني امل وهل ممكن الاقي حد اتعلم في الاماكن دي ويقدر يفيدنا ان شاء الله هناك
الله المستعان

dr-ragia
02-23-2012, 02:41 PM
بارك الله فيكم يا اخوه بجد منتدى رائع و مفيد جدا انا لسه مسجله عليه ان شاء الله ننتفع منه كتير
كنت احب استفسر عن حركه النيابات الحاليه بعد اد ايه ممكن اسجل و ازاي و هل ممكن الكليه ما تقبلش تسجل ليا و وضعي ايه ساعتها
و هل ممكن اعمل نصف او تلت اجر او بدون مرتب في النيابه و لا الحكايه محدوده
لان ظروف البيت و الاولاد هاتتلخبط كتير و ممكن اسيب النيابه لو الحكايه دي ما مشيتش كويس لا قدر الله
جزاكم الله خيرا

reham warda
02-23-2012, 04:37 PM
السلام عليكم
لو سمحتوا عايزة حد يساعدني
أنا أجازة رعاية طفل وللاسف أخدتها قبل ماأخلص سنة في التكليف باسبوعين بسسسسسسسسسسس وحاليا في السعودية
وقدمت في النيابة دي
وجالي استنفاذ رغبات
مع اني كاتبه طب اسرة ضمن الرغبات (هي بقت نيابة عاديه؟؟؟؟!!!!!!!)
وياترى لو بعتت بيان حالة او قدمت في التظلمات هيفيدني بحاجه ولا لا خلااااااااااااص كده؟
مع العلم ان طب اسرة دقهلية لسه محتاجة ناس
انا بجد جبت اخري حتى طب الاسره هتدوخنااا معاها؟؟؟؟
من فضلكم ياجماعه اللي يقدر يرد عليا
ومن الاخر كده في حل ولا انسى واريح دماغي من التفكير واخلص؟:CryOutLoud:

cramel
02-23-2012, 05:53 PM
ربنا يكرمكم حد يرد علي
لو أنا جاتلي نيابة أشعة ملحة في نيابات نوفمبر 2011 ينفع أستلم و أحول لجلدية بعد 6 شهور و لا لازم أحول لنيابة ملحة برضه؟؟؟

dr.lala
02-23-2012, 08:04 PM
حد يرد علي أسئلتى بليييييز و شكرا

pure spirit
02-23-2012, 08:55 PM
l
معذرة يادكاترة على التاخر فى الردود لكن ظروف شغلى وانشغالى
ان شاء الله نقدر نجاوب على اكبر قدر من الاستفسارات
السلام عليكم ..
أنا ليا صديق كان في الجيش .. و قدم في نيابات مايو 2011 .. و جتله في مكان بعيد بس طبعا ما استلمش ..
و طبعا بعد ما شاف النتيجة دي اتصدم ..
بما انه لسة ما استلمش .. ينفع باي طريقة ياخد نيابة في الحركة دي ؟؟
و جزاكم الله خيرا

لا للاسف ماينفعش طالما جاتله نيابة
ولو اتنازل عن النيابة اللى جاتله او ماستلمهاش هيتحرم من التقديم حركتين
طبعا دى القوانين انما الطرق الاخرى الغير قانونية مش عرفة نظامها ايه
هو يحاول يستحمل السنة الاولى فى المكان البعيد ده وينقل بعد سنة بموافقة الجهتين ان شاء الله

pure spirit
02-23-2012, 09:01 PM
يا دكاتره هو احنا عادي نخلي من دلوقتى و نستلم نيابتنا؟ و للا ايه؟؟ و هل فيه تقديم للماستر في شهر 4 او حاجه كده مش عارف بالظبط حد يفيدنى و شكرااااا
لأ لما الاسامى توصل المديريات وبعدين كل مديرية تحدد احتياجاتها وبعدين يحددوا هيخلولكوا امتى
طبعا فى تفاوت فى مواعيد الاستلام بين مديرية والتانية
لكن الاكيد انه كله هيستلم قبل 28 / 8
فيه ترشيح وزارى فى شهر 4 ايوة ان شاء لله

pure spirit
02-23-2012, 09:03 PM
جزاكي الله خير د\ ترانيم علي ردك الجميل وربنا يكرمك ان شاء الله
لو سمحتي بس عايزين نعرف مواعيد الاستلام للمديريات ونتابعها هو مكتوب في القرار ان اخر تنفيذ هيكون 28\8 واجازتي هتخلص في 5\6 يعني في شهر 6 اروح اقطع الاجازه واستلم للنيابه ان شاء الله
بتتابعى فى المديرية عادى جدا هيسلموا امتى
وانتى براحتك طالما فى اجازة وميعاد انتهاء اجازتك مناسب جدا ان شاء الله
وده تليفون السويتش فى المديرية فى الدقهلية ممكن تستفسرى بعد اسبوعين تلاتة من دلوقتى
0502211840
بتاع السويتش اللى هرد عليكى خليه يوصلك بالاتساذ عبد اللطيف فى التنقلات
واستشاره لو سمحتم هو معروف ان التعليم في المستشفيات التعليمي طبعا افضل ونيابتي مبتسرين في طلخا الحمد لله انها قريبه بس انا سمعت ان لازم نتعلم كويس وانا محتاجه كده عشان عمري ما اشتغلت مبتسرين وكان شغل الاطفال مش كتير في التكليف فاانا خايفه ما اقدرش اتعلم كويس عشان المكان وفي نفس الوقت ما اقدرش لا اروح مستشفي تعليمي بعيد او اعمل نايب زائر في جامعه قريبه عشان ظروف بيتي
شوفى الاول بعد الاستلام مدى التعليم هيكون ازاى
هيا طلخا كانت شايلة طوارئ قبل كدة يوم فى الاسبوع اظن ان شا ء الله هتتعلمى فيها كويس ولما تشتغلى وتدخلى شوية فى الشغل هتعرفى من النواب زملائك طرق التعليم وايه المناسب ليكى
على فكرة انا فى العام القديم لو احتاجتى حاجة من عندنا
وبنفضل بناخد نبطشيات علطول ولا مش بناخدها بعد الماستر او بتقل ؟
حد يفيدني او يديني امل وهل ممكن الاقي حد اتعلم في الاماكن دي ويقدر يفيدنا ان شاء الله هناك
الله المستعان
كل ده بالاتفاق بين وبين زملاءك وعلى حسب نظام المستشفى
بس طبعا بعد الماستر بتنفذى اخصائى ونبطشياتك بتقل مش زى النواب

pure spirit
02-23-2012, 09:07 PM
بارك الله فيكم يا اخوه بجد منتدى رائع و مفيد جدا انا لسه مسجله عليه ان شاء الله ننتفع منه كتير
كنت احب استفسر عن حركه النيابات الحاليه بعد اد ايه ممكن اسجل و ازاي و هل ممكن الكليه ما تقبلش تسجل ليا و وضعي ايه ساعتها
و هل ممكن اعمل نصف او تلت اجر او بدون مرتب في النيابه و لا الحكايه محدوده
لان ظروف البيت و الاولاد هاتتلخبط كتير و ممكن اسيب النيابه لو الحكايه دي ما مشيتش كويس لا قدر الله
جزاكم الله خيرا
أهلا بحضرتك وان شاء الله تستفيدى من خلال تواجدك معانا
التسجيل هيعتمد على ميعاد استلامكم يعنى لو استلمتوا قبل الترشيح الوزارى مايخلص هيبقى ليكوا الحق تسجلوا السنة دى
لو الاستلام كان بعد الترشيح الوزارى هتنتظروا للترشيح الجاى ان شاء الله
ممكن طبعا الكلية اللى الترشيح جالك عليها ماتقبلكيش وساعته بتعملى تعديل ترشيح فى الوزارة وتروحى لكلية تانية وهكذا
نصف الاجر بتختلف من فترة للتانية احيانا بيوافقوا واحيانا لأ
هننزل ان شاء الله قوانين الاجازات بالنسبة للنواب فى أقرب فرصة
بالتوفيق ان شاء الله

pure spirit
02-23-2012, 09:13 PM
السلام عليكم
أنا أجازة رعاية طفل وللاسف أخدتها قبل ماأخلص سنة في التكليف باسبوعين بسسسسسسسسسسس وحاليا في السعودية
وقدمت في النيابة دي
وجالي استنفاذ رغبات
وياترى لو بعتت بيان حالة او قدمت في التظلمات هيفيدني بحاجه ولا لا خلااااااااااااص كده؟
ومن الاخر كده في حل ولا انسى واريح دماغي من التفكير واخلص؟:cryoutloud:
ايوة طب الاسرة من التخصصات العادية فى الحركة دى مش ملحة
انتى غلطتى لما استعجلتى الاسبوعين دول لكن طبعا قدر الله وماشاء فعل
طالما جالك استنفاذ مش هيبقى من حقك تقدمى فى التظلمات وهتنتظرى الحركة الجاية
حاولى تظبطى ظروفك تنزلى تكملى السنة قبل تاريخ اعلان الحركة الجاية وان شاء الله تجيلك نيابة
بالوفيق ان شاء الله

pure spirit
02-23-2012, 09:18 PM
ربنا يكرمكم حد يرد علي
لأ التعديل هيكون لملحة بردو وفى خلال 6 شهور من الاستلام وطبعا فى نفس الحركة

رينان
02-23-2012, 09:21 PM
ياجماعة
حديعرف حاجة عن نيابة النفسية والعصبية
وهى كويسة للفيميل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واللى عاوز يتعلم فى الدقهلية يروح فين؟

pure spirit
02-23-2012, 11:23 PM
ياجماعة
حديعرف حاجة عن نيابة النفسية والعصبية
وهى كويسة للفيميل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واللى عاوز يتعلم فى الدقهلية يروح فين؟

عن التخصص ممكن تستفسرى من الدكتور حسام وان شاء الله يفيدك
hosam_neuro
(http://www.alltebfamily.com/vb/member.php?u=11337)اما الدقهلية اماكن التعليم فيها غالبا مفيش غير الجامعة والدولى وبعض التخصصات فى بعض المستشفيات العامة

dr.lala
02-23-2012, 11:45 PM
dr pure spirit ميرسى لردك بس هو ايه المقصود بالترشيح الوزارى؟؟ ولازم استلم نيابتي قبل 4 عشان ابقي فيه؟ و هل هو معناه اني كده بحضر ماستر؟ وايه شروط الترشيح؟ تفاصيله يعنى بس عشان افهم؟ اسف لو طولت عليكي يا دكتوره... و شكراا

pure spirit
02-23-2012, 11:57 PM
dr pure spirit ميرسى لردك بس هو ايه المقصود بالترشيح الوزارى؟؟ ولازم استلم نيابتي قبل 4 عشان ابقي فيه؟ و هل هو معناه اني كده بحضر ماستر؟ وايه شروط الترشيح؟ تفاصيله يعنى بس عشان افهم؟ اسف لو طولت عليكي يا دكتوره... و شكراا
الترشيح الوزارى ده يمثل موافقة جهة عملك على التسجيل فى الدراسات العليا
لان كل الجامعات بتشترط موافقة جهة العمل لنواب وزارة الصحة وجهة العمل لنواب وزارة الصحة هيا الوزارة
ايوة لازم تكونى استلمتى نيابتك علشان تقدرى تسجلى فيه
وقبل كدة كان بيشترط انك تقضى 6 شهور فى النيابة للتخصصات العادية وسنة للملحة علشان تقدرى تقدمى ماعد الترشيح اللى فات
واحنا فى انتظار الشروط السنة دى ان شاء الله
والموضوع ده فيه كل القواعد الخاصة بالترشيح الوزارى
قواعد الترشيح الوزاري
(http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=40048&highlight=%C7%E1%CA%D1%D4%ED%CD+%C7%E1%E6%D2%C7%D1 %EC)

dr.lala
02-24-2012, 12:40 AM
شكرا لاهتمامك يا د.ترانيم وأنا ليا استفسار انا جاتلي نيابة نسا في الوادي الجديد حد عنده اي معلومه عنها ؟ و لو استلمت قبل 4 و جالي في الترشيح الوزاري؟ برجع تاني للقاهره انتداب لو مثلا الماستر بتاعي فيها اقصد جالي في القصر العيني عشان انا خريج القصر؟و للا بفضل هناك؟ ارجو الرد و توضيح الامور عشان انا متلخبط جداا و اسف اني طولت

reham warda
02-24-2012, 12:30 PM
السلام عليكم
وقدمت في النيابة دي
وجالي استنفاذ رغبات
ومن الاخر كده في حل ولا انسى واريح دماغي من التفكير واخلص؟:CryOutLoud:

ايوة طب الاسرة من التخصصات العادية فى الحركة دى مش ملحة
انتى غلطتى لما استعجلتى الاسبوعين دول لكن طبعا قدر الله وماشاء فعل
طالما جالك استنفاذ مش هيبقى من حقك تقدمى فى التظلمات وهتنتظرى الحركة الجاية
حاولى تظبطى ظروفك تنزلى تكملى السنة قبل تاريخ اعلان الحركة الجاية وان شاء الله تجيلك نيابة
بالوفيق ان شاء الله

انا متشكرة جدا يادكتورة ترانيم على الرد والاهتمام وربنا يجازيكي كل خير
بس فيه حاجه جديدة حصلت
انا فتحت الاسماء التي تم حذفها بسبب عدم ارسال بيان الحالة لقيت اسمي في الاسماء المحذووووووفة!!!!!!!!!!!!:S18SoundAsleep:
وفي نفس ذات الوقت اسمي في النتيجة استنفااااااااااذ:G02GunTrick2:
مع ان في واحده صاحبتي كانت ودت ورقة بيان الحالة بتاعتي في ااااخر يوم

هو كده عادي ده ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وانا كده محذوفة ولا مستنفذة؟؟؟؟؟؟

بالله عليكي تفهميني لاني خلااااااااااااااااااااص
:faces222:والورد ده ليكي علشان ذوقك العاااااااااااالي وبكرر شكري ليكي على اهتمامك

pure spirit
02-24-2012, 03:37 PM
شكرا لاهتمامك يا د.ترانيم وأنا ليا استفسار انا جاتلي نيابة نسا في الوادي الجديد حد عنده اي معلومه عنها ؟
المكان طبعا اطباء الوادى يفيدوا حضرتك عن طبيعة الشغل هناك
و لو استلمت قبل 4 و جالي في الترشيح الوزاري؟ برجع تاني للقاهره انتداب لو مثلا الماستر بتاعي فيها اقصد جالي في القصر العيني عشان انا خريج القصر؟و للا بفضل هناك؟ ارجو الرد و توضيح الامور عشان انا متلخبط جداا و اسف اني طولت

أيوة لو استلمت قبل 4 والترشيح الوزارى لم يشترط قضاء مدة فى النيابة هيكون من حقك تقدم ان شاء الله
ولما بتسجل خلاص والجامعة تقبلك ممكن تعمل حاجة اسمها انتداب دراسة للبلد اللى فيها الجامعة اللى حضرتك مسجل فيها
طبعا ده امر اختيارى يعنى مش هيجبروك على كدة الا اذا انت قدمت طلب بانتداب الدراسة ده

pure spirit
02-24-2012, 03:46 PM
انا متشكرة جدا يادكتورة ترانيم على الرد والاهتمام وربنا يجازيكي كل خير
بس فيه حاجه جديدة حصلت
انا فتحت الاسماء التي تم حذفها بسبب عدم ارسال بيان الحالة لقيت اسمي في الاسماء المحذووووووفة!!!!!!!!!!!!:s18soundasleep:
وفي نفس ذات الوقت اسمي في النتيجة استنفااااااااااذ:g02guntrick2:
مع ان في واحده صاحبتي كانت ودت ورقة بيان الحالة بتاعتي في ااااخر يوم

هو كده عادي ده ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وانا كده محذوفة ولا مستنفذة؟؟؟؟؟؟

بالله عليكي تفهميني لاني خلااااااااااااااااااااص
:faces222:والورد ده ليكي علشان ذوقك العاااااااااااالي وبكرر شكري ليكي على اهتمامك
هو الموضوع ده اتكرر مع ناس كتير الحركة دى
وكمان مش مستنفذين جايلهم نيابة عادى ودول هيعتمدوا ان جايلهم نيابة خلاص أظن نفس الشئ على المستنفذين
لكن لو انتى عاوزة تبعتى بيان الحالة تانى بحيث تبقى مطمنة مفيش مشكلة كدة كدة مش خسرانة حاجة
بس فعلا فيه ناس أعرفهم ماجالهومش نيابة وكان فاضلهم على اكمال سنة 5 ايام فقط
وسبحان الله ناس تانية ماقعدوش غير شهر فى التكليف وجالهم نيابة عادية
يعنى اقصد الاخطاء اللى من النوع ده واردة جدا
جربى تبعتيه تانى مش هنخسر حاجة
وشكرا جزيلا على الوردة
بالتوفيق ان شاء الله

pure spirit
02-24-2012, 04:50 PM
المتضررين من حركة مايو 2011 (http://www.facebook.com/groups/314673021915554/)

د.أم عبد الرحمن
02-24-2012, 08:42 PM

السلام عليكم ازاي حضرتك يا دكتورة كنت عايزة اعرف هو حضرتك اخدتي اجازة رعاية الطفل اول التكليف والا اشتغلتي وبعد كده اخدتيها لاني انا استلمت التكليف واخدت الاجازة على طول فيا رترى ينفع اقدم في النيابة والا مش من حقي؟؟ ولازم اشتغل في التكليف 6شهور ولك جزيل الشكر:gzak:

stailman
02-24-2012, 11:31 PM
لو سمحتو عايز اسال عن تظلمات سماح المجموع
هي لازم تكون في اماكن لم تكتمل ولا اي مكان طالما المجموع يسمح
يريت حد يفيدني ويقولي ازاي اعمل سماح مجموع لمكان اكتمل عدد النيابات فيه

د/ أحـمـد سـليمان
02-25-2012, 09:22 AM
الاماكن الي استوفت الاعداد كان ده الرد بتعاهم عليها

----------------

وزارة الصحة والسكان

الادارة العامة لشئون التكليف
ثالثا سماح المجموع فى ضوء استيفاء الاعداد
راى اللجنة

الموافقة فى حالة موافقة الجهتين(جهة النيابة وجهة النيابة المطلوبة) طبقا للاحتياجات فى ضوء القرار الوزارى رقم 290لسنة 2007وتعديلاته

abokhadiga
02-25-2012, 04:26 PM
السلام عليكم لو سمحتم يادكاتره لو حد يعرف حاجه عن مركز القلب والجهاز الهضمى بدمياط يعنى من حيث التعليم والحضور والنبطشيات لأننى جالى نيابة ج.هضمى هناك وانامن المنصوره ارجو الرد سريعا ولكم جزيل الشكر

ام امير
02-25-2012, 07:22 PM
الاماكن الي استوفت الاعداد كان ده الرد بتعاهم عليها

----------------

وزارة الصحة والسكان

الادارة العامة لشئون التكليف
ثالثا سماح المجموع فى ضوء استيفاء الاعداد
راى اللجنة

الموافقة فى حالة موافقة الجهتين(جهة النيابة وجهة النيابة المطلوبة) طبقا للاحتياجات فى ضوء القرار الوزارى رقم 290لسنة 2007وتعديلاته
:barak:انا مش فاهمه تظلمات سماح المجموع عاوزه اعملها لواحده زميلتى جالها مبتسرين وهى عاوزه حميات زفتى لاقيناها في الادارات اللي لسه محتاجه بس ملقنهاش في الحد الادنى طب هى تعرف ازاى انها جايبه مجموعها؟ وليه لازم موافقة الجهتين؟

سيف وسلمى
02-26-2012, 08:13 AM
كنت عاوزة اعرف هو الاسماء هتوصل المديريات امتى وبعد اد ايه اقدر استلم؟
وشكرا

ام امير
02-26-2012, 10:25 AM
معلش ياجماعه انا ليه استفسار انا هتم الشهر الجاي مارس2012 سنتين شغل بعد الامتياز بس انا اخدت 3 شهور وضع فيهم هل بيتحسبوا من السنتين لو طلعت بيهم شهادة خبره وهل السنتين دول بيتحسبوا من تاريخ التعين 1/3 ولا من تاريخ الاستلام؟ارجو الرد وعاوزه اعرف طريقة استخراج شهادة الخبره؟

warm winter
02-26-2012, 12:08 PM
معلش ياجماعه انا ليه استفسار انا هتم الشهر الجاي مارس2012 سنتين شغل بعد الامتياز بس انا اخدت 3 شهور وضع فيهم هل بيتحسبوا من السنتين لو طلعت بيهم شهادة خبره وهل السنتين دول بيتحسبوا من تاريخ التعين 1/3 ولا من تاريخ الاستلام؟ارجو الرد وعاوزه اعرف طريقة استخراج شهادة الخبره؟
لو انتي لسه فالتكليف يبقي بتكتبي طلب استخراج شهاده خبره للاداره الي الوحده الي انتي مكلفه ليها تابعه ليها وبتقدميه لمدير الاداره وبيمضيلك عليه وبعدين بتروحي بالطلب للمسؤول عن الملفات وهو عنده ورق مخصوص لشهاده الخبره بيطلعه وبيملهولك وبتخديه تاني للاداره وتختميه ومعرفش بتدفعي 3 جنيه او حاجه كده

warm winter
02-26-2012, 12:11 PM
:barak:انا مش فاهمه تظلمات سماح المجموع عاوزه اعملها لواحده زميلتى جالها مبتسرين وهى عاوزه حميات زفتى لاقيناها في الادارات اللي لسه محتاجه بس ملقنهاش في الحد الادنى طب هى تعرف ازاى انها جايبه مجموعها؟ وليه لازم موافقة الجهتين؟
نفسي اسأل نفس السؤال ده
يعني انا اعمل التظلم بناء علي ايه وكام رغبه متاحه ليا في التظلم
انا سمعت انها رغبه واحده ولو فعلا هي رغبه واحده طيب انا كده ممكن متجليش ابقي اعمل انا ايه بقي ساعتها
حد الله يكرمكم يفهمنا القصه دي

ام امير
02-26-2012, 02:33 PM
لو انتي لسه فالتكليف يبقي بتكتبي طلب استخراج شهاده خبره للاداره الي الوحده الي انتي مكلفه ليها تابعه ليها وبتقدميه لمدير الاداره وبيمضيلك عليه وبعدين بتروحي بالطلب للمسؤول عن الملفات وهو عنده ورق مخصوص لشهاده الخبره بيطلعه وبيملهولك وبتخديه تاني للاداره وتختميه ومعرفش بتدفعي 3 جنيه او حاجه كده

انا مستلمه نيابه في شهر12 اعملها منين بقي شهادة الخبره ؟وهل اجازة الوضع بتتحسب من السنتين الخبره؟؟؟؟؟معلش انا عاوزه كمان اوثقها من الخارجيه اعملها ازاي:barak:

warm winter
02-26-2012, 03:58 PM
انا مستلمه نيابه في شهر12 اعملها منين بقي شهادة الخبره ؟وهل اجازة الوضع بتتحسب من السنتين الخبره؟؟؟؟؟معلش انا عاوزه كمان اوثقها من الخارجيه اعملها ازاي:barak:
انا مش عارفه بتتعمل ازاي بعد النيابه بس عارفه بتتوثق ازاي
انتي بعد ما بتعمليها بتوديها المديريه بيعملولك عليها شوية اختام وبيختموها من المحافظه وبتروحي تاخديها تاني يوم بعد كده بتوثقيها من مكتب الخارجيه في محافظتك ولو هتقدميها بره مصر بتروحي سفاره البلد الي هتقدميها ليها في القاهره وبتوثقيها منهم كمان

pure spirit
02-26-2012, 06:24 PM
انا مش فاهمه تظلمات سماح المجموع عاوزه اعملها لواحده زميلتى جالها مبتسرين وهى عاوزه حميات زفتى لاقيناها في الادارات اللي لسه محتاجه بس ملقنهاش في الحد الادنى طب هى تعرف ازاى انها جايبه مجموعها؟ وليه لازم موافقة الجهتين؟
نفسي اسأل نفس السؤال ده
يعني انا اعمل التظلم بناء علي ايه وكام رغبه متاحه ليا في التظلم
انا سمعت انها رغبه واحده ولو فعلا هي رغبه واحده طيب انا كده ممكن متجليش ابقي اعمل انا ايه بقي ساعتها
حد الله يكرمكم يفهمنا القصه دي
ماهو لو اتحطلها حد أدنى مش هتبقى من ضمن الادرارات التى لازالت لها احتياج
الحد الادنى لمستشفى معينة معناه ان المستشفى دى قفلت احتياجاتها خلاص على المجموع ده
فمنطقى ان الادارات دى ماتكونش معروف هتاخد من كام
حتة انك تعرفى ازاى انها هتقبلك ولا لأ ده بيكون بتنسيق تانى بين المتقدمين للتظلم
نفس الفكرة بالظبط وانتى بتكتبى رغباتك لاول مرة فى النيابة مش بتبقى عارفة المستشفى دى هتاخد من كام
لكن فيه بعض التخصصات غالبا بتيجى لاى حد يكتبها زى تنظيم الاسرة , طب الاسرة , متوطنة وهكذا
أتمنى تكون الصورة واضحة

warm winter
02-26-2012, 06:31 PM
يعني انا بكتب كام رغبة في التظلم

pure spirit
02-26-2012, 06:40 PM
يعني انا بكتب كام رغبة في التظلم
رغبة واحدة
لو عاوزة بقى تبقى عارفة انتى هتعدلى على حاجة عارفة الحد الادنى بتاعها دى اسمها تعديل نيابة ودى بتكون كالتالى :
اما قبل الاستلام شرط موافقة الجهتين (مديريات ) وسماح المجموع
أو بعد الاستلام شرط سماح المجموع فقط
وده بيتعمل بشكل يدوى فى الوزارة

د/ أحـمـد سـليمان
02-27-2012, 01:36 PM
الحد الادنى مرتب بالمجموع و النسب المئوية
في المرفقات

ام امير
02-27-2012, 04:07 PM
ياجماعه من فضلكم اللي يعرف حاجه عن ممستشفي نبروه دقهليه يقولنا اخبارها ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خاصة لتخصص اطفال مبتسرين؟؟؟؟؟؟؟؟:barak:

kind heart 2011
02-27-2012, 04:27 PM
السلام عليكم ازاي حضرتك يا دكتورة كنت عايزة اعرف هو حضرتك اخدتي اجازة رعاية الطفل اول التكليف والا اشتغلتي وبعد كده اخدتيها لاني انا استلمت التكليف واخدت الاجازة على طول فيا رترى ينفع اقدم في النيابة والا مش من حقي؟؟ ولازم اشتغل في التكليف 6شهور ولك جزيل الشكر:gzak:

وعليكم السلام يادكتوره
انا استلمت في التكليف واشتغلت سنه الاول وبعدين اقدمت علي اجازه رعايه طفل عشان اعرف اقدم في النيابات فانتي من الافضل ليكي كنتي ما تاخديش الاجازه الا لما تكوني قضيتي في التكليف 6 شهور عشان تعرفي تقدمي في النيابات الملحه او تقضي سنه عشان تعرفي تقدمي في النيابات العاديه اللي يريحك
لكن كده الاجازه دي دلوقتي مش هتعرفي تقدمي في النيابات حاولي تقطعيها وتشتغلي حتي 6 شهور ويكون ليكي حق تقدمي في الملحه ومش هتضيع عليكي الاجازه لما تاخديها مره تانيه بيكون محفوظلك الباقي من الاجازه
وبعد راي د\ترانيم اذا كنت باقول صح ولا لأ
وبالتوفيق ان شاء الله

kind heart 2011
02-27-2012, 04:46 PM
جزاكي الله خير د\ترانيم علي ردك الجميل
هو حضرتك د\ اطفال في المستشفي العام القديم ممكن اروح بس عشان اقابلك واشكرك علي مجهودك معانا وربنا يباركلك ويكرمك ان شاء الله
هو سؤال في اي مكان شغل اكيد ان شاء الله بيكون فيه دورات تدريبيه ولو موجوده اسال عليها واتابعها فين؟
وبعد التسجيل ان شاء الله في الترشيح الوزاري لو سجلت مثلا في جامعه طنطا وقبلت ان شاء الله ممكن اعمل انتداب لاي بلد قريبه مني تبع محافظه الغربيه وانا نيابتي تبع محافظه الدقهليه
وهل جامعه طنطا من ضمن شروطها للتسجيل الحضور فيها كل يوم او عمل نايب زائر عشان تقبلني ؟

pure spirit
02-27-2012, 06:10 PM
جزاكي الله خير د\ترانيم علي ردك الجميل
هو حضرتك د\ اطفال في المستشفي العام القديم ممكن اروح بس عشان اقابلك واشكرك علي مجهودك معانا وربنا يباركلك ويكرمك ان شاء الله
هو سؤال في اي مكان شغل اكيد ان شاء الله بيكون فيه دورات تدريبيه ولو موجوده اسال عليها واتابعها فين؟
وبعد التسجيل ان شاء الله في الترشيح الوزاري لو سجلت مثلا في جامعه طنطا وقبلت ان شاء الله ممكن اعمل انتداب لاي بلد قريبه مني تبع محافظه الغربيه وانا نيابتي تبع محافظه الدقهليه
وهل جامعه طنطا من ضمن شروطها للتسجيل الحضور فيها كل يوم او عمل نايب زائر عشان تقبلني ؟
لا ياجميل انا كلى مش أطفال
وتشرفينا فى أى وقت وشكرا على زوقك
الدورات التدريبة غالبا بتكون بالتعاون مابين الجامعة والنقابة يعنى ممكن تتابعى النقابة واهى فى طريقك
اه بعد التسجيل ممكن تعملى انتداب دراسة للبلد اللى فيها ماسترك
بس مش عارفة طنطا بتشترط الحضور ولا لأ ممكن تسألى حد مسجل بالفعل هناك هيفيدك اكتر
بالتوفيق ان شاء الله

pure spirit
02-27-2012, 06:13 PM
وعليكم السلام يادكتوره
انا استلمت في التكليف واشتغلت سنه الاول وبعدين اقدمت علي اجازه رعايه طفل عشان اعرف اقدم في النيابات فانتي من الافضل ليكي كنتي ما تاخديش الاجازه الا لما تكوني قضيتي في التكليف 6 شهور عشان تعرفي تقدمي في النيابات الملحه او تقضي سنه عشان تعرفي تقدمي في النيابات العاديه اللي يريحك
لكن كده الاجازه دي دلوقتي مش هتعرفي تقدمي في النيابات حاولي تقطعيها وتشتغلي حتي 6 شهور ويكون ليكي حق تقدمي في الملحه ومش هتضيع عليكي الاجازه لما تاخديها مره تانيه بيكون محفوظلك الباقي من الاجازه
وبعد راي د\ترانيم اذا كنت باقول صح ولا لأ
وبالتوفيق ان شاء الله
كلام سليم

د.أبو يحيى
02-27-2012, 06:40 PM

جاتلي نيابة نساء في سوهاج عايز أعرف رأيكم في المكان؟
وياريت لو حد هنا يوضح لي النظام هنا وأخبار شغل النسا؟

وجزاكم الله خيرا

dr.lala
02-27-2012, 08:36 PM
مفيش اي اخبار عن الترشيح الوزاري يا دكاتره؟؟؟ و ليا سؤال انا مثلا لو استلمت بعد ما ينزل الترشيح الوزاري بس اثناء فترته و هو لسه نتاح يعني هل اقدر عادي اقدم فيه و للا لازم استلم قبله و لو حتي بيوم؟؟؟ ارجو الرد و التوضيح و شكراا لمجهوداتكم

drzizoo
02-28-2012, 09:26 AM
السلام عليكم ورحمة الله دى اول مرة اعمل كومنت فى المنتدى وكان ليا استفسار انا قدمت فى حركة النيابات الملحة نوفمبر 2011 بس اسمى ما نزلش ولما رحت ادارة النياابات والتكليف قالولى انى سجلت بياناتى لكن ما سجاتش رغباتى بس انا سجلتها وحفظتها لكن الورقة الى بتظهر فى الأخر انا ما حفضنهاش ع الجهاز ولا طبعتها مدام عايدة الى فى المكتب هناك قالتلى اعمل تظلم ع النت وهنشوف بس التظلمات لسة مش فاتحة مع انهم كاتبين انها هتفتح يوم 27/2 بس لسة اعمل ايه بقى انا دلوقت واسف لو كنت طولت عليك :gzak:

warm winter
02-28-2012, 09:47 AM
السلام عليكم ورحمة الله دى اول مرة اعمل كومنت فى المنتدى وكان ليا استفسار انا قدمت فى حركة النيابات الملحة نوفمبر 2011 بس اسمى ما نزلش ولما رحت ادارة النياابات والتكليف قالولى انى سجلت بياناتى لكن ما سجاتش رغباتى بس انا سجلتها وحفظتها لكن الورقة الى بتظهر فى الأخر انا ما حفضنهاش ع الجهاز ولا طبعتها مدام عايدة الى فى المكتب هناك قالتلى اعمل تظلم ع النت وهنشوف بس التظلمات لسة مش فاتحة مع انهم كاتبين انها هتفتح يوم 27/2 بس لسة اعمل ايه بقى انا دلوقت واسف لو كنت طولت عليك :gzak:
إن شاء الله الناس هنا يفيدوك ويقولولك تعمل ايه

warm winter
02-28-2012, 09:49 AM
يا جماعه حد يقلنا اخبار مستشفيات جراحه اليوم الواحد مستواها كويس ولا نظامها ايه الله يكرمكم

kind heart 2011
02-28-2012, 03:26 PM
هو اكيد موضوع الترشيح الوزاري عشان نقدم فيه نقضي في النيابه 6 شهور او سنه علي حسب التخصص عشان نقدر نسجل فيه ولا لسه الكلام ده مش اكيد طيب الاحتمالات انه هينزل امتي بالضبط اول 4 ولا اخر 4 وهينزل معاه القرار ده في وقتها
ممكن هنا اللي يعرف اي معلومات عن الاسامي في المديريات نزلت ولا لأ عشان نتابعها

dr.lala
02-28-2012, 04:05 PM
يا د.ترانيم كان ليا استفسار عن الترشيح الوزاري ياريت لو عند حضرتك اجابه او توضيح

dr.lala
02-29-2012, 01:18 PM
انتوا فين يا جماعه بقالكوا فتره غايبين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يارب يكون خير

د/ أحـمـد سـليمان
02-29-2012, 02:03 PM
--------------
الإستفسارات عن الترشيح الوزاري
هنا
http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=40048

و ياريت نشوف ده كمان
http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=45095

drzizoo
02-29-2012, 05:12 PM
السلام عليكم ورحمة الله دى اول مرة اعمل كومنت فى المنتدى وكان ليا استفسار انا قدمت فى حركة النيابات الملحة نوفمبر 2011 بس اسمى ما نزلش ولما رحت ادارة النياابات والتكليف قالولى انى سجلت بياناتى لكن ما سجاتش رغباتى بس انا سجلتها وحفظتها لكن الورقة الى بتظهر فى الأخر انا ما حفضنهاش ع الجهاز ولا طبعتها مدام عايدة الى فى المكتب هناك قالتلى اعمل تظلم ع النت وهنشوف بس التظلمات لسة مش فاتحة مع انهم كاتبين انها هتفتح يوم 27/2 بس لسة اعمل ايه بقى انا دلوقت واسف لو كنت طولت عليك ياريت حد يفيدنى انا اتصلت بالرقم بتاع الشكاوى وواحد اخد الشكوى بتاعتى وادانى رقم وقالى اسال على الشكوى بس منش عارف اعمل ايه لأنى دخلت اعمل تظلم قالى رقم الخريج غير موجود

NESSMA AHMED
02-29-2012, 05:19 PM
يا جماعه حد يقلنا اخبار مستشفيات جراحه اليوم الواحد مستواها كويس ولا نظامها ايه الله يكرمكم
ياترا حضرتك تقصد اى مستشفى واى تخصص
بس انا اعرف مثلا مستشفى جراحات اشمون منوفيه دى مستواها وحش فى معظم التخصصات :wfk:

dr_m_m_t
02-29-2012, 05:28 PM
لو سمحت حد يعرف حاجه على رعايه مركزه مستشفى الجلاء التعليمى هل هتبقى مفيده ولا حالات نساء فقط

dr_m_m_t
02-29-2012, 06:00 PM
هو استلام النيابه امتى يا دكاتره

عين دامعة لله
02-29-2012, 07:01 PM
حد سال في مدريته عن الاستلام
وعرفتم ان احتمال مفيش تسجيل دراسات السنادي

pure spirit
02-29-2012, 09:24 PM
تظلمات حركة نيابات نوفمبر 2011 (http://mhealthatb.cu.edu.eg/)

dr.lala
02-29-2012, 10:15 PM
يا جماعه صحيح مالناش حق ف الترشيح الوزاري اللي جاي؟؟؟؟؟؟ طب و المناطق النائيه مالهاش استثناء يعني؟؟ ياريت حد يرد و يطمنا و شكرااااا

dr.lala
02-29-2012, 10:22 PM
د. ترانيم لو حضرتك عندك اجابه لاسئلتى ممكن تفيدينا و ليل سؤال لو حد يعرف فين دورات السونار للنسا و اي تفايل عنه و شكراا

pure spirit
02-29-2012, 10:41 PM
يا جماعه صحيح مالناش حق ف الترشيح الوزاري اللي جاي؟؟؟؟؟؟ طب و المناطق النائيه مالهاش استثناء يعني؟؟ ياريت حد يرد و يطمنا و شكرااااا
للاسف ده آخر كلام اتقال فى النقطة دى
انك لازم تقعد فى النيابة 6 شهور وده على فكرة كان المعمول بيه قبل كدة لكنهم لغوه الحركة اللى فاتت
هتلاقى فى الموضوع ده التفاصيل
هام و عاجل لكل نواب حركة مايو و نوفمبر 2011 (http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=45095)

dr.lala
02-29-2012, 10:54 PM
سوري يا دكتوره ترانيم بس بالنسبه للمناطق الحدوديه النائيه حضرتك ماعلقتيش عليها هيكون ليها استثناء و للا لأ اسف لو بطول علي حضرتك بس ده من قلقي كان نفسي السنه الجايه متضيعش علينا

pure spirit
02-29-2012, 11:10 PM
سوري يا دكتوره ترانيم بس بالنسبه للمناطق الحدوديه النائيه حضرتك ماعلقتيش عليها هيكون ليها استثناء و للا لأ اسف لو بطول علي حضرتك بس ده من قلقي كان نفسي السنه الجايه متضيعش علينا
هما كانوا قالوا انهم هيستثنوا الجامعات الحدودية والصعيد من الدور
بمعنى انهم يقدروا يقدموا فى أى وقت بس ماتابعتش الموضوع بصراحة
مش عارفة وصلوا لايه دلوقتى
عموما كله هيبان فى شروط الترشيح الجاى ان شاء الله
وان شاء الله اى جديد بخصوص الموضوع ده نضيفه هنا
الله المستعان

عين دامعة لله
03-01-2012, 03:05 PM
يعني يا دكتورة ترانيم الفيوم وبني سويف ليهم ترشيح
لانهم يعتبروا صعيد مش كده ولا ايه
نفع الله بك

pure spirit
03-01-2012, 04:12 PM
يعني يا دكتورة ترانيم الفيوم وبني سويف ليهم ترشيح
لانهم يعتبروا صعيد مش كده ولا ايه
نفع الله بك
هو انا ماتابعتش بصراحة الموضوع ده وهل اتنفذ ولا لا ??
الجروب ده ممكن يفيدك ان شاء الله
http://www.facebook.com/groups/117841308302421/

dr_m_m_t
03-02-2012, 12:38 AM
لو سمحت يا دكاتره حد يقولى استلام النيابه من امتى

عين دامعة لله
03-02-2012, 08:22 AM
على ما اظن انهم مش هيسلمونا الا لما
تكليف مارس 2012 يستلموا
لان في عجز جامد في الوحدات

أم معاذ
03-02-2012, 02:03 PM
من فضلكم كان لى سوال

انا جت لى نيابة فى مستشفى نفس التخصص ده فى مستشفى اقرب ليا فرق 0.5 % هل مسموح لى اكتبها فى التظلم انا حاولت لكن لاقيت المتاح فقط هى الادارات التى لا زالت لها احتياج

وبالنسبة لكلمة اخرى اللى فى التظلمات دى بيندرج تحتها ايه بالظبط يعنى مثلا لو واحدة متزوجة وعندها اطفال هل ممكن يقبل فى التظلم ولا مثلا ظروف مرض الوالدين ولا ايه بالظبط وجزاكم الله خيرا

ياريت من فضلكم افادتى قبل ان يغلق باب التظلم

د/ أحـمـد سـليمان
03-02-2012, 05:06 PM
فى مستشفى اقرب ليا فرق 0.5 % هل مسموح لى اكتبها فى التظلم
لو أكتملت و مفيهاش مكان .. يبقى مش هتنزل في التظلمات
لكن ممكن تعلمي لها تعديل ( يدوي في الوزارة ) بعد الاستلام طالما مجموعك يسمح

بالنسبة لكلمة اخرى اللى فى التظلمات
المفروض بيندرج تحتها الظروف الخاصة
لكن اللي بيحصل في الواقع انها مش بيتاخد بيها

أم معاذ
03-02-2012, 10:25 PM
جزاكم الله خيرا

masrawy_8473
03-02-2012, 10:27 PM
سؤال حيوى للغاية يا د/احمد سليمان
هل اللى سمعته عن انه من حق اللى استلم نيابة فى حركة مايو 2011
انه يقدر يقدم فى تظلمات نوفمبر 2011
يا ريت يا دكتور تقوللى الكلام ده مظبوط ولا لأ؟
الموضوع ده مهم جدا بالنسبة لى
وجزاك الله كل خير

kind heart 2011
03-03-2012, 10:53 PM
هو اللي عايز يغير نيابته لنيابه تانيه مجموعه يجبها بس المكان مش نازل في التظلمات كده يكون مستوفي احتياجاته عشان كده مش نزل ويبقي مينفعش غير اني استلم الاول وبعدين اعدل النيابه في الوزاره طيب الاجراءات ايه بالضبط بعد الاستلام اروح الوزاره اللي في القاهره وزاره الصحه؟ والكلام ده بياخد اد ايه
طيب هو ممكن تعديل لنيابه تانيه مجموعي يجبها قبل ما استلم النيابه اللي جاتلي بموافقه من الجهتين من الجهه المكلفه والجهه المراد التعديل ليها قدام مجموعي يجيب النيابه المراد التعديل ليها
ارجو الافاده ضروري

البطوطة
03-04-2012, 08:39 AM
هوتسليم النيابات امتى انا عاوزة استلم دلوقتى

dr.lala
03-04-2012, 02:44 PM
يا دكاتره لو سمحتوا ليا سؤالين؟؟ الاول: احنا ازاي نعرف ان احنا نقدر نخلى وعن طريق المديريه في الجيزه و للا اداراتنا؟؟؟ التاني: حد متابع او عنده اي معلومه عن الترشيح الوزاري و هيخللونا نقدم علطول وللا هيعطلونا سنه؟؟؟؟؟؟؟ و شكراا

pure spirit
03-04-2012, 05:29 PM
تم اضافة ملحق للنتيجة على صفحة الحكومة الالكترونية
ملحق 1 (http://mhealth.cu.edu.eg/NiabatNov2011Result/MolhaqResultNet.html)

pure spirit
03-04-2012, 07:42 PM
هوتسليم النيابات امتى انا عاوزة استلم دلوقتى
تابعى فى مديريتك وصول الاسماء لانه بيختلف من مديرية للتانية
ومكتوب على موقع الحكومة انه جارى ارسال النتايج للمديريات
طبعا المقصود هيا مديرية تكليفك

pure spirit
03-04-2012, 07:48 PM
يا دكاتره لو سمحتوا ليا سؤالين؟؟ الاول: احنا ازاي نعرف ان احنا نقدر نخلى وعن طريق المديريه في الجيزه و للا اداراتنا؟؟؟
عن طريق المديرية ثم الادارة
لانه فى بعض الاوقات المديريات بتسمح بالاخلاء لكن مديرى الادارات مش بيوافقوا على حسب الاحتياجات عنده
التاني: حد متابع او عنده اي معلومه عن الترشيح الوزاري و هيخللونا نقدم علطول وللا هيعطلونا سنه؟؟؟؟؟؟؟و شكراا
كل ده هنعرفه لما حركة الترشيح تنزل
ولو ان فيه مؤشرات بتقول انه لازم تقضى فى نيابتك 6 شهور

pure spirit
03-04-2012, 07:54 PM
هو اللي عايز يغير نيابته لنيابه تانيه مجموعه يجبها بس المكان مش نازل في التظلمات كده يكون مستوفي احتياجاته عشان كده مش نزل ويبقي مينفعش غير اني استلم الاول وبعدين اعدل النيابه في الوزاره طيب الاجراءات ايه بالضبط بعد الاستلام اروح الوزاره اللي في القاهره وزاره الصحه؟ والكلام ده بياخد اد ايه
طيب هو ممكن تعديل لنيابه تانيه مجموعي يجبها قبل ما استلم النيابه اللي جاتلي بموافقه من الجهتين من الجهه المكلفه والجهه المراد التعديل ليها قدام مجموعي يجيب النيابه المراد التعديل ليها
ارجو الافاده ضروري
الحلين قدامك طالما الجهة المراد التعديل ليها مش من ضمن المستشفيات اللى لازالت محتاجة
اما قبل الاستلام بشرط سماح المجموع وموافقة الجهتين وده بتعمليه فى ادارة التكليف
او بعد الاستلام وده بيتعمل فى الطب العلاجى فى الدور السابع فى الوزارة
والحكاية بتاخد وقت مابين 10 ايام لاسبوعين

kind heart 2011
03-04-2012, 08:48 PM
يعني دلوقتي استني الاسامي توصل المديريه عندنا الاول وبعدين اشوف موافقه الجهتين
ولا ابدا اروح لمدير المستشفي اللي فيها نيابتي واخد منه طلب بالموافقه لمستشفي تانيه بتخصص تاني يجيب مجموعي وهل ممكن يرفض ولا قدام مجموعي يجيب التخصص التاني عادي ان شاء الله
وبعد ما اخد موافقه الجهتين ان شاء الله اروح بالورق ده بس ولا محتاجه حاجه تانيه معايا واروح للوزاره ولا اروح للمديريه اللي غيرت ليها التخصص
وجزاكم الله خيرا د\ترانيم

ام امير
03-05-2012, 03:13 PM
معلش ياجماعه حد يفهمنى انا جالي نيابةمايو اطفال مبتسرين السنبلاوين وسمعت انه ممكن نعدل مع بتوع نوفمبر انا استلمت نيابتى بس عاوزه اعدلها لمستشفي سمنود اطفال مبتسرين برضه اعمل ايه ضرورى حد يرد عليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الحد الادنى ليها اقل من مجموعى بس هل لازم تبقي في الادارات التى مازلت محتاجه ارجوكم ردوا عليه والموضوع ده بياخد وقت قد ايه؟:gzak:

د/ أحـمـد سـليمان
03-05-2012, 04:53 PM
متابعة التظمات الجديدة لنواب مايو 2011 (http://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=45209)

pure spirit
03-05-2012, 09:12 PM
يعني دلوقتي استني الاسامي توصل المديريه عندنا الاول وبعدين اشوف موافقه الجهتين
ولا ابدا اروح لمدير المستشفي اللي فيها نيابتي واخد منه طلب بالموافقه لمستشفي تانيه بتخصص تاني يجيب مجموعي وهل ممكن يرفض ولا قدام مجموعي يجيب التخصص التاني عادي ان شاء الله
وبعد ما اخد موافقه الجهتين ان شاء الله اروح بالورق ده بس ولا محتاجه حاجه تانيه معايا واروح للوزاره ولا اروح للمديريه اللي غيرت ليها التخصص
وجزاكم الله خيرا د\ترانيم
لأ قبل الاستلام مالكيش دعوة بالمستشفيات هيبقى تعاملك مع المديريات بس
هما بس ممكن مايرضوش يدوكى الموافقات الا لما نتيجة الحركة توصلهم لكن ممكن تحاولى لو عرفتى يبقى حلو جدا
لو مارضيوش هتستنى لما الاسامى توصل وتروحى تجيبى موافقة المديريتين وتطلعى بيهم على ادارة التكليف ومش محتاجة اكتر من كدة غير صورة البطافة وانك تروحى بنفسك
ولو تعذر ولا قدر الله مارضيوش يدوكى الموافقات هييبقى قدامك الحل التانى انك تستلمى وبعدين تعدلى طبقا للحد الأدنى وده محدش يقدر يقف لك فيها خالص وبتحتاجى فيها وانتى رايحة صورة جواب استلام العمل وصورة البطاقة وبتتطلعى على الطب العلاجى الدور السابع فى الوزارة بنفسك

pure spirit
03-05-2012, 09:14 PM
معلش ياجماعه حد يفهمنى انا جالي نيابةمايو اطفال مبتسرين السنبلاوين وسمعت انه ممكن نعدل مع بتوع نوفمبر انا استلمت نيابتى بس عاوزه اعدلها لمستشفي سمنود اطفال مبتسرين برضه اعمل ايه ضرورى حد يرد عليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الحد الادنى ليها اقل من مجموعى بس هل لازم تبقي في الادارات التى مازلت محتاجه ارجوكم ردوا عليه والموضوع ده بياخد وقت قد ايه؟:gzak:
لا الكلام بيقول انه هيكون على كل الأماكن بس لو الجهة اتكدست بالاطباء ممكن يوزعوكى على مستشفى فى نفس الجهة
وده هيتم ان شاء الله يوم 20 / 3 على النت لكل نواب حركة مايو 2011

kind heart 2011
03-05-2012, 10:26 PM
جزاكم الله خير د\ترانيم
وربنا يكرمك ان شاء الله

kind heart 2011
03-06-2012, 05:44 PM
هو الترشيح الوزاري هينزل امتي ان شاء الله بالضبط وهل عشان نقدم فيه محتاجين نقضي 6 شهور في النيابه ولا سنه
عشان ده هيفرق مع معاد استلامنا النيابه
لان اجازتي هتخلص في شهر 6 فمش عارفه اقطعها في 6 ولا اقطعها اول ما الاسامي توصل المديريه واروح استلم ان شاء الله عشان يتحسب سنه اذا كان الشرط للتسجيل في النيابات العاديه سنه ؟ ولا عادي كل النيابات سواء عاديه او ملحه 6 شهور؟

dragon
03-06-2012, 05:58 PM
مكتوب في الحدود الدنيا للنيابات م.معهد ناصر قاهرة هل هو ده معهد ناصر للبحوث و العلاج وبعدين مش هو في شبرا و شبرا تبع القليوبية؟؟؟

dr.lala
03-06-2012, 07:17 PM
حاسس فيه حالة هدوء !! هو مفيش اى معلومات عن اى حاجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يارب بس مايكونش الهدوء الذى يسبق العاصفه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

surgon
03-08-2012, 01:40 AM
دلوقتى انا عاوز استفسر عن تعديل جهة النيابة
انا دلوقتى جالى نيابة فى مكان بعيد
و فى تظلمات فاتحة ولكن فى اماكن قد تكون اقرب نسبيا من اللى جاتلى ولكن برده بعيدة
لكن انا اللى اكتشفته ان مجموعى كان جايب اماكن قريبة من البداية و لسوء ترتيبى للرغبات جاتلى طبعا المكان البعيد ... وللعلم زى مقلتلكو ان فى مكان قريب مجموعى جايبه و هوه حاليا مش فاتح فى التظلمات
هل ينفع او هل يحق ليا دلوقتى انى اعمل طلب و اروح المكان القريب ده ؟؟؟؟ لو ينفع رجاءا عرفونى الخطوات ولو لا قدر الله مينفعش برده عرفونى ضرورى بسرعة

د/ أحـمـد سـليمان
03-08-2012, 09:57 AM
المكان القريب لو مش متاح في التظلمات لكن مجموعك يجيبه .. يبقى هتستلم الأول و تعمل تعديل نيابة من الوزارة .. بتقدم طلب بعد الاستلام و معاك ما يثبت انك استلمت في المكان الاصلي .. و الطلب بياخد اسبوعين و يطلع لك قرار تعديل

و ياريت توضح الاماكن بالتحديد علشان نقدر نفكر معاك

سيف وسلمى
03-08-2012, 07:03 PM
حد استلم فى المنصورة؟

د.تامر
03-09-2012, 01:21 AM
أنا لسة مااستلمتش في المنصورة ,,

rawdaali
03-11-2012, 10:46 PM
السلام عليكم
لوسمحتو ممكن حد يفيدني لاني بجد مش عارفة اتصرف خالص
انا من الفيوم وجالي نيابة اطفال فمركز ببا بني سويف فطبعا لما نزلت التظلمات فرحت جدا بس للاسف مش عارفة ارسي علي حاجة ومحتارة جدااا هل اكتب في التظلمات قي بند الحالة الصحية واكتب اقرب مكان اطفال لي في الفيوم*بس خايفة يكونو بيقبلو الامراض الشديدة بس وانا الحمدلله كل ال عندي مرض في الدم )وبالتالي كده هفضل زي ماانا فبني سويف ولا اكتب في بند(اخري)واختار اطفال مبتسرين في ابعد مكان في محافظتي علي اساس يعني اضمن انه ممكن يجيلي
علما بان مجموعي اصلا اقل من الحد الادني في محافظتي في الاتنين(الاطفال واطفال مبتسرين) وهل لو متزوجة ده يفرق
ارجوكو يلريت حديرد بسرعة قبل التظلمات ناتقفل بالله عليكوووووووو

عين دامعة لله
03-12-2012, 02:26 PM
معرفش ايه نظام الحالة الصحيه دي
بس اعرف ان لسه في اطفال مبتسرين في اطسا
فيها اماكن لسه محتاجه
وبينها وبين الفيوم نفسها ثلث ساعة بالكتير
في كمان اطفال في 6 اكتوبر
واهي اقرب من بني سويف كتير
واطفال في جراحات الزاوية القاهرة
يا رب اكون افدتك

kind heart 2011
03-12-2012, 10:45 PM
هو الترشيح الوزاري هينزل امتي ان شاء الله بالضبط وهل عشان نقدم فيه محتاجين نقضي 6 شهور في النيابه ولا سنه
عشان ده هيفرق مع معاد استلامنا النيابه
لان اجازتي هتخلص في شهر 6 فمش عارفه اقطعها في 6 ولا اقطعها اول ما الاسامي توصل المديريه واروح استلم ان شاء الله عشان يتحسب سنه اذا كان الشرط للتسجيل في النيابات العاديه سنه ؟ ولا عادي كل النيابات سواء عاديه او ملحه 6 شهور؟

رجاء الرد :gzak:

kind heart 2011
03-12-2012, 10:49 PM
انت فين د\ ترانيم يارب تكوني بخير طمنينا عليكي

عين دامعة لله
03-12-2012, 10:59 PM
حد عارف ايه اللي حصل النهاردة
في الوقفة الاحتجاجية قدام الوزارة
بخصوص الترشيح الوزاري

pure spirit
03-12-2012, 11:26 PM
السلام عليكم
لوسمحتو ممكن حد يفيدني لاني بجد مش عارفة اتصرف خالص
انا من الفيوم وجالي نيابة اطفال فمركز ببا بني سويف فطبعا لما نزلت التظلمات فرحت جدا بس للاسف مش عارفة ارسي علي حاجة ومحتارة جدااا هل اكتب في التظلمات قي بند الحالة الصحية واكتب اقرب مكان اطفال لي في الفيوم*بس خايفة يكونو بيقبلو الامراض الشديدة بس وانا الحمدلله كل ال عندي مرض في الدم )وبالتالي كده هفضل زي ماانا فبني سويف ولا اكتب في بند(اخري)واختار اطفال مبتسرين في ابعد مكان في محافظتي علي اساس يعني اضمن انه ممكن يجيلي
علما بان مجموعي اصلا اقل من الحد الادني في محافظتي في الاتنين(الاطفال واطفال مبتسرين) وهل لو متزوجة ده يفرق
ارجوكو يلريت حديرد بسرعة قبل التظلمات ناتقفل بالله عليكوووووووو
وعليكم السلام ورحمة الله
تظلمات الحالة الصحية اللى بيقرر الموافقة بتاعتها لجنة القوسيون الطبى
أما بند أخرى غالبا لاينظر اليه الا بعد سنة وانتى اصلا كدة كدة بعد سنة من حقك تنقلى بموافقة الجهتين
الزواج مش بيفرق فى النيابة
ممكن تشوفى الادارات اللى مازالت لها احتياج لو حاجة تناسبك
ولو مفيش حاجة مناسبة قدامك حل من اتنين :
1- قبل الاستلام تجيبى موافقة الجهتين وتروحى تعملى طلب فى الوزارة بشرط سماح الجموع
2- بعد الاستلام بتعملى طلب تعديل طبعا بشرط سماح المجوع ولا يشترط موافقة الجهتين
بالتوفيق ان شاء الله