كل الطب أكبر منتديات طبية عربية  10 أعوام من العطاءAllteb 10 Years of Donation

كل الطب أكبر منتديات طبية عربية 10 أعوام من العطاءAllteb 10 Years of Donation (https://www.alltebfamily.com/vb/index.php)
-   ° أطباء التكليف و النواب ° (https://www.alltebfamily.com/vb/forumdisplay.php?f=136)
-   -   نيابات مايو 2011 >> النتيجة ظهرت (https://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=40038)

د/ أحـمـد سـليمان 07-20-2011 03:50 PM

رد: نيابات مايو 2011 >> وبدأ تسجيل الرغبات

اقتباس:

هل كدا افضل ولا نوسع مجال الرغبات ؟؟!!
ألأفضل توسع مجال الرغبات
لأن سماح المجموع بيكون حسب احتياج المستشفيات
و ممكن المستشفى ترفض تديلك موافقه
بس طبعا توسع الرغبات في حدود المعقول

الصديقة 07-20-2011 07:29 PM

د/ ترانيم
د/أحمد سليمان في استفسار
دلوقتي انا كنت قدمت نيابات نوفمبر 2010 وعملت اجازة مرافقة زوج بعدها علي طول وقضيت في التكليف 8 شهور وطبعا بعد ما اتفتح اطفال ونسا كنت عاوزة ااقدم اطفال جت حركة مايو وجيت اسجل اشوف نيابات ايه اللي مسموحلي بيها لقيت كل النيابات مفتوحة انا عارفة ان النيابات الاساسية لازم اكون كملت سنة المهم قولت طب اسجل الرغبات اللي عاوزاها من غير نيابات ملحة خالص يمكن يسمحولنا بالاستلام بعد ما نكمل السنة وسجلت فعلا واتحفظ انا ان شاء الله نازلة قريب عشان اكمل التكليف بس السؤال دلوقتي
ياتري ممكن اقبل في النيابات الاساسية ولا مستحيل
طب لو مجاليش نيابة اساسية لسببين اما عشان مكملتش السنة او عشان استنفاذ رغبات هتحرم من التقديم في نيابات نوفمبر واكون ملزمة باستلام طب الاسرة
طب لو ده هيحصل
وانا مش عاوزة طب اسرة وهتحرم من حركة نوفمبر ادخل تاني واعمل اني لا ارغب في حركة النيابات علي ما اكمل السنة واقدر ااقدم في نوفمبر وما استلمش طب الاسرة
طولت عليكم لكن ارجو الرد والتوضيح

dr.solom 07-20-2011 07:37 PM

Re: نيابات مايو 2011 >> وبدأ تسجيل الرغبات

هو تسجيل الرغبات هيقفل الخميس الساعه 12 بالليل؟؟؟؟؟؟؟
ولا الاربعاء 12 بالليل؟؟؟؟؟

dr\ 07-20-2011 10:40 PM

سؤال هى اى مستشفى بتنزل نيابة كلى اكيد فيها وحدة غسيل ولا ممكن تكون حركات من اياها

pure spirit 07-20-2011 11:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصديقة (المشاركة 290638)
د/ ترانيم
د/أحمد سليمان في استفسار
دلوقتي انا كنت قدمت نيابات نوفمبر 2010 وعملت اجازة مرافقة زوج بعدها علي طول وقضيت في التكليف 8 شهور وطبعا بعد ما اتفتح اطفال ونسا كنت عاوزة ااقدم اطفال جت حركة مايو وجيت اسجل اشوف نيابات ايه اللي مسموحلي بيها لقيت كل النيابات مفتوحة انا عارفة ان النيابات الاساسية لازم اكون كملت سنة المهم قولت طب اسجل الرغبات اللي عاوزاها من غير نيابات ملحة خالص يمكن يسمحولنا بالاستلام بعد ما نكمل السنة وسجلت فعلا واتحفظ انا ان شاء الله نازلة قريب عشان اكمل التكليف بس السؤال دلوقتي
ياتري ممكن اقبل في النيابات الاساسية ولا مستحيل

زى ماقلنا قبل كدة الموقع بيقبل أو بيرفض على حسب تاريخ استلامك للعمل بعد كدة بيحصل فرز للمتقدين عن طريق حساب مدة العمل الفعلية وعليه بيجيلك نيابة ولا لأ فى ظل مجموعك والرغبات اللى كاتباها
المديريات بتبعت مدة العمل الفعلية للوزارة وعليه بيتم الفرز

اقتباس:

طب لو مجاليش نيابة اساسية لسببين اما عشان مكملتش السنة او عشان استنفاذ رغبات هتحرم من التقديم في نيابات نوفمبر واكون ملزمة باستلام طب الاسرة
طب لو ده هيحصل
وانا مش عاوزة طب اسرة وهتحرم من حركة نوفمبر ادخل تاني واعمل اني لا ارغب في حركة النيابات علي ما اكمل السنة واقدر ااقدم في نوفمبر وما استلمش طب الاسرة
طولت عليكم لكن ارجو الرد والتوضيح
لو جالك استنفاذ لأى سبب تقدرى تقدمى فى الحركة اللى بعدها مباشرة دون الحرمان حركتين
بالنسبة للنيابة اللى جات لك فى نوفمبر 2010 مش ملزمة ليكى ولا حاجة اللى جاله فى ابريل هيا اللى ملزمة
اما لو جاتلك نيابة فى مايو 2011 وماستلمتيهاش او لغيتها بتتحرمى حركتين من تاريخ صدور قرار الالغاء

pure spirit 07-20-2011 11:57 PM

رد: Re: نيابات مايو 2011 >> وبدأ تسجيل الرغبات

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.solom (المشاركة 290640)
هو تسجيل الرغبات هيقفل الخميس الساعه 12 بالليل؟؟؟؟؟؟؟
ولا الاربعاء 12 بالليل؟؟؟؟؟

على حسب الاعلان هيقفل يوم الخميس الساعة 12 بالليل
لكن نتوقع يفضل مفتوح يوم أو يومين كمان كالعادة
لكن الناس بردو تاخد احتياطاتها ويلحقوا يدخلوا رغباتهم ماحدش ضامن الظروف

pure spirit 07-21-2011 12:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr\ (المشاركة 290656)
سؤال هى اى مستشفى بتنزل نيابة كلى اكيد فيها وحدة غسيل ولا ممكن تكون حركات من اياها

لا مش أكيد زى النيوينت كدة فيه مستشفيات طالبة نيونيت والمستشفى نفسها مفيهاش حضانات
لذلك لازم تتأكدى بنفسك

mohamed ahmed elwad 07-21-2011 11:34 AM

انا عندى خطا فى المجموع الاعتبارى كاتبين على الموقع 3193.7
لكن انا مجموعى 3193 رحت ادارة التكليف اول امبارح يوم التلاتاء وقدمت طلب وقالى الاستاذ بيتر انة هيتصلح يوم الاربعاء بالليل
ودلوقتى اخر يوم ولسة متصلحش ومينفعش اروح القاهرة لانى مش هلحق
سؤالى هو لو انا سجلت رغباتى على هذا الخطا لاقدر الله ممكن يدميطلعليش نتيجة ولا اية مع العلم انى مسجل بياناتى صحيحة ومجموعى التراكمى صحيح لكن مش عارف اعمل اية
ياريت بجد حد يساعدنى واللة يسامحهم موظفين ادارة التكليف

الساعة الآن 08:27 PM.