كل الطب أكبر منتديات طبية عربية  10 أعوام من العطاءAllteb 10 Years of Donation

كل الطب أكبر منتديات طبية عربية 10 أعوام من العطاءAllteb 10 Years of Donation (https://www.alltebfamily.com/vb/index.php)
-   ° أطباء التكليف و النواب ° (https://www.alltebfamily.com/vb/forumdisplay.php?f=136)
-   -   نيابات مايو 2011 >> النتيجة ظهرت (https://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=40038)

pure spirit 06-05-2011 03:10 PM

رد: نيابات مايو 2011 >>> وبدأ تسجيل البيانات

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام امير (المشاركة 286451)
د ترانيم بتقولي انى لو استلمت النيابه هلغي في ادارة المستشفيات في الدور السابع والرد بعد شهر ده كلام اكيد وهل في شك انهم يرفضوا الغاء النيابه ارجوكم الرد شكرا وجزاكم عنا خيرا

ليه يرفضوا ؟؟
الغاء النيابة حق مكفول للجميع ويطبق على المتقدم القانون من حرمان حركتين من عدمه
مفيش أى سبب للرفض
أهم حاجة تابعى معاهم

kareman adly 06-05-2011 04:00 PM

السلام عليكم يا جماعه انا عايزه استفسار انا اسمى مش موجود برضو فى الحركه دى ابعت فاكس للوزاره بشكوى عن عدم وجود الاسم وارفق معاه الشهاده والمشكله انى فى اجازه رعايه طفل دلوقتى عايزه اعرف لو بتتحسب من التكليف ولا ايه وربنا يوفقكم جميعا

د/ أحـمـد سـليمان 06-05-2011 04:23 PM

اقتباس:

اسمى مش موجود برضو فى الحركه دى ابعت فاكس للوزاره بشكوى عن عدم وجود الاسم وارفق معاه الشهاده والمشكله
دي التعليمات اللي على الموقع
عند عدم وجود الأسم: ابحث أولا عليه تحت جامعة "أخرى" فإذا لم تجده أبعث فاكس بصورة الشهادة الحاوية للمجموع و توضيح نوع الحركة المرادة "حركة نيابات مايو 2011" و توضيح نوع المشكلة "عدم وجود الاسم" و توضيح الموبايل والدفعــه والدور والجامعة و الاسم إلى 27942627 /02

و بالنسبة لأجازة رعاية الطفل .. هي مش بتتحسب من التكليف

lombasto 06-05-2011 04:23 PM

Re: نيابات مايو 2011 >>> وبدأ تسجيل البيانات

اجازة رعاية الطفل لاتحسب من فترة العمل الفعلى للتكليف

kareman adly 06-05-2011 04:31 PM

شكرا يا جماعه وربنا يوفق الجميع:barak:

nanosuperstar8 06-05-2011 06:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ترانيم (المشاركة 286408)

لا يادكتور الكلام ده بخصوص انه مش عايز يستلم النيابة اللى جاتله فى نوفمبر 2010
لكن طالما قدم على تظلم ابريل وجاتله نيابة يبقى ملزم يستلمها ومش هيرجع كمان لنيابته القديمة اللى جاتله فى نوفمبر ولو لغاها هيتحرم حركتين متتاليتين
وده تفسير لفظى منقول عن زميل فى طب مصر بعد سؤالهم فى الوزارة
التفسير:
بخصوص دفعة 2008 بالنسبه للمتقدمين لحركة نوفمبر 2010 من دفعة 2008 ولا يرغب فى استلامها (المقصود هنا النيابه اللى جاتله فى الاعلان الاساسى) يحق له التقدم فى مايو 2011 دون الغائه نيابته الحاليه بشرط استيفائه المده القانونيه (6 شهور أو سنه) ويطبق عليه نفس الشروط التى تنطبق على أولا وثانيا (اللى هى اذا حصل على نيابه فى تظلمات أبريل فانه ملزم ولا يحق له الرجوع الى نيابته القديمه واذا استنفذ رغباته يحق له العوده الى نيابته القديمه) كده الكلام واضح اهوه
ولما سألنا فى الطب العلاجى لو مش عايز النيابه بتاعت أبريل دى قالولنا هايتم حرمانه حركتين متتاليتين ولو جاله استنفاذ فى أبريل يرجع نيابته القديمه عادى ولو عايز يلغى القديمه مفيش مشكله مش هايتحرم ويقدم فى مايو عادى ولكن فى حالة استنفاذه فقط
...
وصلت ولا ايه؟؟

'طيب انا جاتلى نيابه فى نوفمبر واستلمتها ومش حاسه نفسى فيها
هل من حقى اقدم فى الحركه ده :gzak:مع الاحتفاظ بنيابتى الحاليه علشان لو جالى استنفاذ رغبات
واسمى مش نازل واسم زميلتى اللى مستلمه النيابه معايا نزل

pure spirit 06-05-2011 06:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nanosuperstar8 (المشاركة 286490)
'طيب انا جاتلى نيابه فى نوفمبر واستلمتها ومش حاسه نفسى فيها
هل من حقى اقدم فى الحركه ده :gzak:مع الاحتفاظ بنيابتى الحاليه علشان لو جالى استنفاذ رغبات

من حقك تقدمى اه فى حركة مايو لكن تلغى نيابة نوفمبر الاول لأنك استلمتى بالفعل
ماينفعش تبقى نايب أصلا وتقدمى فى حركة شغالة بأى حال من الأحوال
دى بقى ولا فيه استثنائية ولا حاجة

مؤمن عز الدين 06-05-2011 06:16 PM

اقتباس:

دلوقتي اللي عايز يقدم لازم يلغي نيابته الحالية
ده آخر كلام من الوزارة

اقتباس:

ممكن علشان النيابة اللي خدتيها الاسم اتشال
على العموم حتى اللي خد نيابة و اسمه نازل .. هيستبعد من النتيجة .. لأنهم اشترطوا ان اللي يقدم دلوقتي لازم يلغي .. علشان تكافؤ الفرص .. لأن في ناس هيقدموا من التكليف و ناس تانيين هيقدموا و هما في نيابات فعلا .. فبالتالي كل اللي خد نيابة هيستسهل و يقدم تاني حتى لو مش محتاج .. طالما ضامن نيابته الحالية و ده بياثر على الأمكان و الحد الادنى .. اما لو اشترطوا الالغاء .. يبقى مش هيقدم غير اللي محتاج يغير نيابته فعلا و مش مستريح فيها و بالتالي مستعد يضحي بالنيابة القديمة علشان يدخل الحركة الجديدة .. علشان لو كل واحد قدم و هو معاه نيابة .. هيرجع بعد كده يقارن بين الجديدة و القديمة و يسأل هل ينفع يستمر في القديمة و يلغي الجديدة .. بعد ما يكون المكان ده ضاع من شخص تاني ..

الساعة الآن 05:49 PM.