كل الطب أكبر منتديات طبية عربية  10 أعوام من العطاءAllteb 10 Years of Donation

كل الطب أكبر منتديات طبية عربية 10 أعوام من العطاءAllteb 10 Years of Donation (https://www.alltebfamily.com/vb/index.php)
-   ° أطباء التكليف و النواب ° (https://www.alltebfamily.com/vb/forumdisplay.php?f=136)
-   -   نيابات مايو 2011 >> النتيجة ظهرت (https://www.alltebfamily.com/vb/showthread.php?t=40038)

pure spirit 06-04-2011 11:56 PM

رد: نيابات مايو 2011 >>> وبدأ تسجيل البيانات

اقتباس:

يادكتور حرمان حركتين ليه مهو القرار بيقول دون الحرمان حركتين بغض النظر عن الدفعه وقال لدفعه 2008 ينفع يتقدموا لنيابات مايو دون الغاء النيابه ممكن توضيح اكتر معلش
لا يادكتور الكلام ده بخصوص انه مش عايز يستلم النيابة اللى جاتله فى نوفمبر 2010
لكن طالما قدم على تظلم ابريل وجاتله نيابة يبقى ملزم يستلمها ومش هيرجع كمان لنيابته القديمة اللى جاتله فى نوفمبر ولو لغاها هيتحرم حركتين متتاليتين
وده تفسير لفظى منقول عن زميل فى طب مصر بعد سؤالهم فى الوزارة
التفسير:
بخصوص دفعة 2008 بالنسبه للمتقدمين لحركة نوفمبر 2010 من دفعة 2008 ولا يرغب فى استلامها (المقصود هنا النيابه اللى جاتله فى الاعلان الاساسى) يحق له التقدم فى مايو 2011 دون الغائه نيابته الحاليه بشرط استيفائه المده القانونيه (6 شهور أو سنه) ويطبق عليه نفس الشروط التى تنطبق على أولا وثانيا (اللى هى اذا حصل على نيابه فى تظلمات أبريل فانه ملزم ولا يحق له الرجوع الى نيابته القديمه واذا استنفذ رغباته يحق له العوده الى نيابته القديمه) كده الكلام واضح اهوه
ولما سألنا فى الطب العلاجى لو مش عايز النيابه بتاعت أبريل دى قالولنا هايتم حرمانه حركتين متتاليتين ولو جاله استنفاذ فى أبريل يرجع نيابته القديمه عادى ولو عايز يلغى القديمه مفيش مشكله مش هايتحرم ويقدم فى مايو عادى ولكن فى حالة استنفاذه فقط
...
وصلت ولا ايه؟؟

الغزال الصغير 06-05-2011 12:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ترانيم (المشاركة 286408)

لا يادكتور الكلام ده بخصوص انه مش عايز يستلم النيابة اللى جاتله فى نوفمبر 2010
لكن طالما قدم على تظلم ابريل وجاتله نيابة يبقى ملزم يستلمها ومش هيرجع كمان لنيابته القديمة اللى جاتله فى نوفمبر ولو لغاها هيتحرم حركتين متتاليتين
وده تفسير لفظى منقول عن زميل فى طب مصر بعد سؤالهم فى الوزارة
التفسير:
بخصوص دفعة 2008 بالنسبه للمتقدمين لحركة نوفمبر 2010 من دفعة 2008 ولا يرغب فى استلامها (المقصود هنا النيابه اللى جاتله فى الاعلان الاساسى) يحق له التقدم فى مايو 2011 دون الغائه نيابته الحاليه بشرط استيفائه المده القانونيه (6 شهور أو سنه) ويطبق عليه نفس الشروط التى تنطبق على أولا وثانيا (اللى هى اذا حصل على نيابه فى تظلمات أبريل فانه ملزم ولا يحق له الرجوع الى نيابته القديمه واذا استنفذ رغباته يحق له العوده الى نيابته القديمه) كده الكلام واضح اهوه
ولما سألنا فى الطب العلاجى لو مش عايز النيابه بتاعت أبريل دى قالولنا هايتم حرمانه حركتين متتاليتين ولو جاله استنفاذ فى أبريل يرجع نيابته القديمه عادى ولو عايز يلغى القديمه مفيش مشكله مش هايتحرم ويقدم فى مايو عادى ولكن فى حالة استنفاذه فقط
...
وصلت ولا ايه؟؟:barak:

جزاك الله خيرا يادكتور على الاهتمام والرد وربنا ييسر لنا الخير بس من فضلك يادكتور ه لو عرفتى اى جديد عن الموضوع ده او فيه اى تغير ممكن تعرفينى عشان انا مش دايما متابعه يعنى ممكن لو تبعتيلى على الخاص رساله لو ظهر اى جديد متاسفه على الاطاله ومتشكره مره تانيه

pure spirit 06-05-2011 12:20 AM

حاضر يادكتورة أى جديد فى الموضوع ده هابلغك بيه ان شاء الله
بالتوفيق

lombasto 06-05-2011 10:04 AM

Re: نيابات مايو 2011 >>> وبدأ تسجيل البيانات

انا كمان عندى مشكلة ف ادخال المجموع والنهاية العظمى
المسالة مش مجرد خصم المواد الشرعية من المجموع الكلى
فى معادلة بتتعمل بحيث ان مجموعنا يبقى زى كل الجامعات والنهاية العظمى من 4600
وسمعت اننا لازم نجيبه من الوزارة

pure spirit 06-05-2011 12:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lombasto (المشاركة 286431)
انا كمان عندى مشكلة ف ادخال المجموع والنهاية العظمى
المسالة مش مجرد خصم المواد الشرعية من المجموع الكلى
فى معادلة بتتعمل بحيث ان مجموعنا يبقى زى كل الجامعات والنهاية العظمى من 4600
وسمعت اننا لازم نجيبه من الوزارة

يادكتورة اللى تقصديه ده هو المجموع الاعتبارى وبتجيبيه عن طريق ضرب نسبتك المئوية فى 4600
لكن المطلوب على الموقع المجموع التراكمى بتاعك مش الاعتبارى
اللى هو مجموعك الكلى ناقص درجاتك فى المواد الشرعية والنهاية العظمى 3800
الكلام أكيد ان شاء الله
عموما انا ممكن ارفع نتيجة التكليف بتاعة طب أزهر بنات لدفعة 2008 وفيها المجموع التراكمى
لو موافقين بحيث تتأكدوا من مجاميعكوا قولوا وانا أرفعها
بالتوفيق

lombasto 06-05-2011 12:55 PM

Re: نيابات مايو 2011 >>> وبدأ تسجيل البيانات

طيب فى ناس على طب مصر بتقول ان النهاية بتاعتنا من 3750 والمجموع محذوف منه درجة الحديث والقران والاخلاق
انا تعبت والله
والمشكلة ان موقع تسجيل البيانات مش بيقبل اى اقتراح من دول

pure spirit 06-05-2011 01:06 PM

اقتباس:

طيب فى ناس على طب مصر بتقول ان النهاية بتاعتنا من 3750 والمجموع محذوف منه درجة الحديث والقران والاخلاق
انا تعبت والله
والمشكلة ان موقع تسجيل البيانات مش بيقبل اى اقتراح من دول
3800 لأزهر بنات
3750 لأزهر بنين
الأخلاقيات محسوبة عندنا من المجموع تبع الطب الشرعى

ام امير 06-05-2011 02:29 PM

د ترانيم بتقولي انى لو استلمت النيابه هلغي في ادارة المستشفيات في الدور السابع والرد بعد شهر ده كلام اكيد وهل في شك انهم يرفضوا الغاء النيابه ارجوكم الرد شكرا وجزاكم عنا خيرا

الساعة الآن 09:27 PM.