آخر المشاركات
         :: forex (آخر رد :pattern)      :: Just wanted to say Hi! (آخر رد :ChuPalma94)      :: نصائح بعد عملية الحقن المجهرى (آخر رد :هيثم التحيوى)      :: Just wanted to say Hi! (آخر رد :FannyBradf)      :: I am the new guy (آخر رد :CynthiaTor)      :: I am the new one (آخر رد :KlaraMarie)      :: Just wanted to say Hi. (آخر رد :KlaraMarie)      :: I am the new one (آخر رد :LeannePold)      :: I am the new guy (آخر رد :KlaraMarie)      :: I am the new guy (آخر رد :DeenaHoyle)     

العودة   كل الطب أكبر منتديات طبية عربية 10 أعوام من العطاءAllteb 10 Years of Donation > الأطباء بعد التخرج Postgraduate doctors > ° أطباء التكليف و النواب °

° أطباء التكليف و النواب ° أستراحة خاصة بالزملاء في رحلة الكفاح

قديم 04-04-2010, 12:14 AM   #9
د/حنين

الصورة الرمزية د/حنين

افتراضي رد: وبعد الاستلام ؟؟ ... يوميات أطباء التكليف

أنا الحمد لله أستلمت فى الوحده بعدعناء المديريه والاداره روحت يوم 29/3 رميت الجواب للمدام بتاعت الغياب والحضور ومشيت على طول مش كملت 5دقائق أما تانى يوم روحت الساعة 9 صباحا أمام المدام اللىبتصرف المرتب شختت فيه وقالتلى اللى خالكى تيجى تستلمى النهارده أنا خلصت مرتبات شهر اربعة ومش هغير الاستماره..........
المهم الناس فى الوحده كوييسين بس بينى وبنكم عرفونى علشان زوجى من البلد وكمان هو طبيب فى الوحدة بس أنا غريبة عنها لأنى أتجوزت فيها ومعرفش حد
المهم أن زوجى مش المفروض يريحنى لأ تشيلنى نبطشيات فى الوحدةشيللينى يوم 31/3 وكمان عاوزنى أنزل كل يوم وقوللى أمضيللى يقولى لأ ........بل بالعكس أنا بنزل أروح قبل منه
شفتوا زوجى فى البيت بس زوجى أما فى الوحدة فهو غريب ميعرفنيش علشان هو بيساوى بين كل الناس وبيتقى الله ..........بس أعمل ايه هو اطيب أنسان وأحن أنسان فى الدنيا ربنا يكرمه وهو هيخللى ويروح النيابة قولوا أمين ربنا يارب يسهله كل عسير
على غكره احنا فى الوحدة قديم مع جديد 9 أطباء
قديم 04-04-2010, 02:32 AM   #10
د أحمد سمير

الصورة الرمزية د أحمد سمير

اقتباس:
المهم أن زوجى مش المفروض يريحنى لأ تشيلنى نبطشيات فى الوحدةشيللينى يوم 31/3 وكمان عاوزنى أنزل كل يوم وقوللى أمضيللى يقولى لأ ........بل بالعكس أنا بنزل أروح قبل منه

ازاى يا دكتورة انا لو منه مكنتش أنزلك خااالص

اقتباس:
بس أعمل ايه هو اطيب أنسان وأحن أنسان فى الدنيا ربنا يكرمه

أكييد يا دكتورة
ربنا يوفقكم و يسعدكم
بس فيه شغل يعنى و لا بتورح تمضوا و خلاص ؟؟

التعديل الأخير تم بواسطة د/محمد عزت ; 04-07-2010 الساعة 10:54 PM
د أحمد سمير غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-04-2010, 04:13 PM   #11
dr_hero85
المشرف العام على أقسام Postgraduate
Allteb

الصورة الرمزية dr_hero85

الحمد لله .. استلمت يوم السبت 3/4 في الوحدة .. وكنت عارف ان الطبيب الأول هتخلي .. والطبيب الثاني كانت بالفعل اخلت من الادارة بس لسه الوحدة .. المهم فيه دكتورة استلمت قبلي بس مدير الادارة كاتب لها في الجواب طبيب ثاني ..

روحت يوم السبت وقعدت معاهم شوية .. ولأن الطبيب الثاني خطيبة واحد صاحبي مشيتها بدري من النوباتجية وقعدت لغاية المغرب .. شوفت شوية ورق اداريات كده مافهمتش منه حاجة خاااالص

المهم الطبيب الأول اخلت النهاردة .. وانا اللي مضيت لها على الاخلاء .. وسلمتني الصيدلية علشان مفيش دكتور صيدلي .. وشرحت لي شوية حاجات ادارية بوظت دماغي خااالص ..

بجد .. الواحد بدأ يحس ان الطبيب الأول ده مسئولية وشغل وورق .. اكبر بكتييير من شغلك كطبيب ..

ربنا يستر ..

حاسس ان الموضوع كبير .. بس مش عارف لسه .. لأن الوحدة شغلها قليل خالص وهحاول - ان شاء الله - اظبطها شوية ..

نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة

موضوعات هامة

dr_hero85 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-04-2010, 09:44 PM   #12
dr_hany777
د/ هانى الرفاعى

انا بقى حكايتى حكايه انا استلمت 29/3 بعد ايه عذاااااااااااااااااااااب
رحت يوم 28 الاداره المهم انه بعد ماتم توزيع الاحباب على الاماكن اللى عاوزينها نيجى بقى نوزع اللى مش احباب على الوحدات البعيده اللى هو اناااااااااا

تم توزيعى على وحدة تبعد عنى حوالى 3 ساعات مواصلا ت ومواصلات ايه شنيعه وعربيات مش لنقل بنى ادمين لا لنقل الحيوانات والطريق فظيع جدا جدا جدا

وغير كده امشى حوالى تلت ساعه داخل البلد بين الاراضى الزراعيه
العجيب انى من بلد تانيه مركز تانى يعنى وفيه وحده قريبه ليا جدا يعنى اركب عربيه من قدام بيتى انزل قدام بوابة الوحده بالظبط اكثر حاجه نص ساعه شوفتوا العذاب ولكن مدير الاداره بيوزع اللى له واسطه بس فى الاماكن القريبه كل ما مسئول يشوف جوابى ويعرف انى فى الوحده دى يقلى ليه كده ده حرام مافيه وحده قريبه ليك يا بنى

نعمل ايه حسبنا الله ونعم الوكيل
زى مايكون مفيش حد بيدخل طب من البلد اللى انا فيها او من المناطق المجاوره

والله العظيم ده حرام وظلم
انا كل يوم بروح بتعب نفسيا وجسمانيا وماديا مواصلات حوالى 12 جنيه فيه جمال اكتر من كده
اقول لمدير الاداره انا بتعب والطريق والفلوس وانا جايب تقدير عالى واهل البلد نفسهم مش بيوافقوا يروحوا هناك

يرد بكل استخفاف(مش عاجبك اقطع الجواب واقعد فى بيتك )

المهم اتعذب واروح الوحده ونشوف الوضع
معايا دكتور هناك ومفيش اصلا ناس بتيجى كل اللى بييجى عشان ياخد العلاج بس

والجمال ان مع تانى يوم شغل جالى تفتيييييييييش من الادارهنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بس الحمد لله كنت موجود والامور كانت سليمه لكن فهمت انها بلد ورق وليست بلد شغل
اذا كانت الدفاتر سليمه وورقك مظبوط حتى لو انت بتعمل ايه فانت كده زى العسل وتاخد التقييم
اما اذا كان فيه ورقه مش كويسه او الجنينه مش مزروعه فانت كده مفيش تقيييييييييييم هذا هو الطب فى مصر
قديم 04-05-2010, 07:47 AM   #13
د/ريهام شريف
عضو جديد

الصورة الرمزية د/ريهام شريف

اقتباس:
أنا الحمد لله أستلمت فى الوحده بعدعناء المديريه والاداره روحت يوم 29/3 رميت الجواب للمدام بتاعت الغياب والحضور ومشيت على طول مش كملت 5دقائق أما تانى يوم روحت الساعة 9 صباحا أمام المدام اللىبتصرف المرتب شختت فيه وقالتلى اللى خالكى تيجى تستلمى النهارده أنا خلصت مرتبات شهر اربعة ومش هغير الاستماره..........
المهم الناس فى الوحده كوييسين بس بينى وبنكم عرفونى علشان زوجى من البلد وكمان هو طبيب فى الوحدة بس أنا غريبة عنها لأنى أتجوزت فيها ومعرفش حد
شفتوا زوجى فى البيت بس زوجى أما فى الوحدة فهو غريب ميعرفنيش علشان هو بيساوى بين كل الناس وبيتقى الله ..........بس أعمل ايه هو اطيب أنسان وأحن أنسان فى الدنيا ربنا يكرمه وهو هيخللى ويروح النيابة قولوا أمين ربنا يارب يسهله كل عسير

نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةربنا يخليكو لبعض ولايحرمكو من بعض

التعديل الأخير تم بواسطة د/محمد عزت ; 04-05-2010 الساعة 08:35 AM
د/ريهام شريف غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-05-2010, 09:54 AM   #14
د/رواء احمد
ام لوجى ولينةطبيب مقيم اشعه
Allteb

الصورة الرمزية د/رواء احمد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ندا مشاهدة المشاركة
رنا يعينكم وترفعوا راس الدفعة وتشرفوها
مش ليكوا حجة فريق عمل الخرجين مظبطنا في الاداريات واحنا تمام في مجال الطب
خليكوا اقوياء الشخصية
بالظبط كده يا دكتوره ندى
د/رواء احمد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-05-2010, 09:58 AM   #15
د/رواء احمد
Allteb

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drmai2000 مشاهدة المشاركة
السلااااااااااام عليكم
فكره رائعه للتواصل.......
بس انا لسه مستلمتش..................... ربنا يسهل

ربنا معاكى دكتوره مي
في انتظارك بعد الاستلام
قديم 04-05-2010, 10:03 AM   #16
د/رواء احمد
Allteb

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د/حنين مشاهدة المشاركة
ربنا يوفقكم مع بعض يا دكتوره حنين انا برده زيك استلمت مع زوجي في الوحده هو طبيب اول وانا طبيب تاني ومفيش غيرنا اطباء تانيين