آخر المشاركات
         :: I am the new one (آخر رد :HumbertoPc)      :: I am the new guy (آخر رد :LouieShive)      :: I am the new guy (آخر رد :ShariCoult)      :: Just want to say Hi. (آخر رد :ArchieDove)      :: Just want to say Hi! (آخر رد :VitoWagsta)      :: Just wanted to say Hi! (آخر رد :IsabellCow)      :: Just want to say Hi. (آخر رد :RheaDuran9)      :: Just wanted to say Hi! (آخر رد :XiomaraYam)      :: Just want to say Hi! (آخر رد :TuyetSherl)      :: Just want to say Hi. (آخر رد :RossLangto)     

العودة   كل الطب أكبر منتديات طبية عربية 10 أعوام من العطاءAllteb 10 Years of Donation > الأطباء بعد التخرج Postgraduate doctors > ° كـل يـوم بنتعــلم ° > الأستقبال و الطوارئ

قديم 04-27-2012, 03:45 AM   #1
nonaaaaaaa
عضو جديد

ask افيدونى استحلفكم بالله

انا عايزه اتخن وهاخد دلتازون بس عايزه اعرف لو خدته اسبوع واحد هل ممكن يحصلى حاجات وحشه وابطله فجاه ولا ليه طريقه

nonaaaaaaa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-27-2012, 01:12 PM   #2
د أحمد سمير

الصورة الرمزية د أحمد سمير

افتراضي رد: افيدونى استحلفكم بالله

آه ممكن يحصلك حاجات وحشة

متحاوليش تطخنى انتى كده كويسة
قديم 04-27-2012, 06:06 PM   #3
nonaaaaaaa
عضو جديد

يا دكتور انا حالتى النفسيه بقت وحشه جدا بسبب الوضوع ده انا وزنى 55 وطولى 165 قولت اجرب دلتازون ده اسبوع واحد بس طيب حضرتك قولى اجربه اد ايه حتى لو اربع ايام واوقفه تدريجيا انا جربت كل الوصفات الطبيعيه بس مكنتش بتخن فى ناس جربت الدواء ده وقالتلى عليه حلو بس مكترش منه يعنى كبيرها اسبوعين انا من خوفى منه هقولت اسبوع وقولت انه مش يلحق يظهر عليا اعراضه اللى هيا الضغط والسكر علما بان انا عملت كل التحاليل ومكنش عندى حاجه الحمد لله
قديم 04-27-2012, 07:43 PM   #4
د أحمد سمير

الصورة الرمزية د أحمد سمير

متعمليش حاجة هوا وزنك كده كويس على طولك

كلى كويس و بس
قديم 04-27-2012, 09:25 PM   #5
dr_tooti

الصورة الرمزية dr_tooti

السلام عليكم علا فكرة ممكن النحافة تكون عامل نفسي لانى انا وانا فالثانوية كنت 40 كيلو لما كنت متوترة بسبب المذاكرة بس اول ما دخلت الكلية المصونة مقولكيش انا دلوقتى 75 كيلو وبحاول اخس عموما احمدى ربنا انتى بس كلى كويس وفية دوا كويس اسمة triso rex وان شاء الله تتخنى
dr_tooti غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-28-2012, 02:15 AM   #6
nonaaaaaaa
عضو جديد

لا يا دكتور وزنى مش حلو على طولى انا روفيعه انا بس عايزه اعرف دلتازون د بيتاخد ازاى وينفع اخده اسبوع واوقفه تدريجي ولا ازاى وبالنسبه لحضرتك يا دكتوره تووتى ميرسى جدا على مشاركتك على فكره انا مخلصه جامعه وكنت فى ثانوى ارفع من كده بكتير ولما دخلت الجامعه زدت الشويه دول ومش بزيد خالص دلوقتى انا حاليا بشتغل مفتشه اثار وفرحى قرب ونفسى اتخن شويه صغيرين قبل الفرح بجد نفسى حد يفيدنى لانى تعبت جدا
قديم 04-28-2012, 07:43 PM   #7
dr.wafaa mohamed
عضو جديد

*eat well
* do some investigation intialy like stool for helmenses &amoebiasis also CBC for anemia and correct them

*the best don't take cortisone
dr.wafaa mohamed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 04-29-2012, 03:53 AM   #8
nonaaaaaaa
عضو جديد

والله انا عملت كل اللى بتقولوه ده واكلت كويس وبردو مش بتخن وعملت التحاليل ومعنديش حاجه الحمد لله وخدت وصفات طبيعيه من عطارين وبردو متخنتش والموضوع ده مش وراثه فزهقت ومضطره اعمل اى حاجه عشان اتخن العشره كيلو دول حتى لو اخد الدلتازون ده فتره قوليله زى اسبوع مثلا بس خايفه وعايزه حد يطمنى ولو 1% عايزه اعرف بيتاخد ازاى لانى سمعت انه له طريقه

الكلمات الدلالية (Tags)
استحلفكم, افيدوني, بالله